قوس 26, 1400 16:00 Asia/Kabul
  • حاج‌ علی‌اکبری: محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌ها است
    حاج‌ علی‌اکبری: محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌ها است

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌ها است.

"محمدجواد حاج‌علی‌اکبری "  خطیب نماز جمعه تهران،  در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌ها و تعهد پذیر کردن طرف‌های اروپایی و آمریکایی بوده و اکنون طرف‌های برجامی باید از حضور ایران  باوجود  عهدشکنی آنها در مذاکرات استقبال کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: هیات ایرانی با قوت و ابتکار وارد میدان شده است،  گرچه طرف مقابل خط تحریف را برای متشنج سازی داخل ایران و برهم زدن تمرکز هیات مذاکره کننده ایرانی و امتیازگیری دنبال می‌کند ولی موفق نخواهد شد.

حاج علی‌اکبری  خاطرنشان کرد: آنها عهد شکستند و حالا باید از مذاکره استقبال کنند و محور مذاکرات هم تنها رفع یکپارچه تحریم‌ها و تعهدپذیرکردن طرف اروپایی و آمریکایی است و آنها نباید به حاشیه ها بپردازند. 

خطیب نماز جمعه تهران، تهدیدات برخی مقامات غربی درباره ماجراجویی علیه ایران را یادآور شد و گفت: مواضع برخی از کشورهای غربی در این زمینه بیشتر به طنز شبیه است و  خودشان می‌دانند که نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.  

حاج علی‌اکبری افزود: امیدواریم در زمینه دیپلماسی هم شاهد فتوحات شایسته دیپلمات‌ های ایرانی  باشیم،  البته رفع تحریم‌ها یک طرف مسئله است و اصل مسئله خنثی سازی تحریم‌هاست و خنثی سازی تحریم‌ها تنها با تکیه بر توان داخلی ممکن می شود.

حاج علی اکبری با اشاره به فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه  زهرا (س)  افزود : حضرت فاطمه (س) را باید بنیانگذار جهاد تبیین بدانیم.

به گفته خطیب نماز جمعه تهران؛ حضرت فاطمه زهرا (س)  در مقطع بی نظیری قرار داشت که یک پیچ تاریخی بود.  

باقری‌ کنی: مذاکرات را ادامه می‌ دهیم

کلیدواژه