دلو 18, 1400 13:23 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: اروپایی‌ها باید از بی‌عملی و بی تعهدی آمریکایی‌ها عبور کنند
    خطیب‌زاده: اروپایی‌ها باید از بی‌عملی و بی تعهدی آمریکایی‌ها عبور کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه اروپایی‌ها باید از بی‌عملی و بی تعهدی آمریکایی‌ها عبور کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران منتظر تغییر رفتار آمریکایی‌ها به صورت عملی است.

به گزارش رادیو دری؛ «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود درباره از سرگیری دور هشتم مذاکرات وین از فردا (سه‌شنبه) خاطرنشان کرد: انتظار ایران این است هیأت‌ها و از جمله آمریکا با دستورالعمل روشن برای عمل به تعهداتش در راستای برجام و رفع تحریمی برگردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص اینکه نمی‌توانند درباره پایبندی دولت بعدی به برجام تضمین دهند گفت: ایران و ۱+۴  (آلمان، فرانسه، بریتانیا ، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا ، اصرار دارند که دولت آمریکا باید تضمین‌های درست را برای آینده بدهد.

خطیب زاده تاکید کرد: مقامات آمریکا باید بدانند هزینه تصمیمات مخرب و غلط و از جمله خروج غیرقانونی از برجام را از جیب ملت ایران نمی‌توانند بپردازند؛باید اعتماد ملت ایران را کسب کنند و از مسیری که رفتند برگردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره حصول توافق در وین با با اشاره به اینکه صهیونیست ها مبنای ترور و خونریزی در همه جای منطقه هستند،تصریح کرد: دوستان ما در منطقه نسبت به توطئه‌های این رژیم جعلی هوشیار هستند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات ایران و عربستان یادآور شد: ایران همواره آماده مذاکره در چارچوب دوره‌های قبلی در بغداد است.

خطیب زاده همچنین درباره سفر سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اربیل عراق خاطرنشان کرد: سیاست اصولی ایران تلاش برای وفاق و وحدت ملی در عراق و حضور همه گروه‌ها در شاکله عراق بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره مانور دریایی آمریکا با رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه نیز اظهار داشت: حضور نامشروع قدرت‌های فرامنطقه ای در این منطقه دهه‌هاست که منبع ناامنی و جنگ در منطقه بوده است.

خطیب‌ زاده: حیات رژیم اشغالگر قدس در گرو ترور و خشونت است

کلیدواژه