دلو 30, 1400 09:04 Asia/Kabul
  • ابراز امیدواری امیرعبداللهیان به امضای توافق خوب در مذاکرات وین 
    ابراز امیدواری امیرعبداللهیان به امضای توافق خوب در مذاکرات وین 

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه هنوز برخی مسائل در مذاکرات وین حل نشده است، ابراز امیدواری کرد: گفت و گوها در وین به توافقی خوب در آینده نزدیک منجر شود.

رایزنی‌ها در هتل کوبورگ شهر وین در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در جریان است.

مذاکرات در وین به دلیل ابتکار تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف‌های غربی به ویژه دولت «جو بایدن» برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده است باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و اجرای تعهداتش مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

به گزارش رادیودری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران که برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به شهر آلمان سفر کرده است، عصر روز جمعه در گفت و گویی افزود: برای مرحله پس از توافق خوب، نیاز به گفت و گو با کشورهای مختلف است تا همه طرفها برای بازگشت به تعهداتشان و اجرای توافق ذیل برجام آمادگی کامل داشته باشند.

وزیر امورخارجه ایران در پاسخ به این سؤال که آیا شرابط برای امضای توافق خوب فراهم شده است، تاکید کرد: آن چیزی که مربوط به جمهوری اسلامی ایران بوده و پیشنهادهایی که ایران روی میز مذاکره کننده‌ها قرار داده، رسیدن به یک توافق خوب را دست یافتنی کرده است اما این طرف های غربی هستند که باید ابتکار و انعطاف واقعی خودشان را به تصویر بکشند و آنها هستند که باید تعیین کنند که این مذاکرات در چند روز آینده به نتیجه خواهد رسید.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره حضور در اجلاس امنیتی مونیخ نیز گفت: شرکت در این کنفرانس بین‌المللی فرصتی است تا سیاست خارجی دولت مردمی و تحولگرای ایران تبیین و به موازات آن، مواضع منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با توجه به بحرانهای منطقه غرب آسیا اعلام شود.

وزیرامورخارجه ایران تصریح کرد: بخشی از دیدارها و گفت و گوها در مونیخ  به موضوع همکاریهای بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران و‌ توسعه مناسبات اقتصادی جهان با جمهوری اسلامی ایران برمی گردد. 

امیرعبداللهیان: حصول توافق منوط به رفتار مسئولانه غربی‌هاست

کلیدواژه