حوت 14, 1400 20:15 Asia/Kabul
  • اولیانوف: هیات ایران در مذاکرات وین از منافع ملی این کشور دفاع می‌کند
    اولیانوف: هیات ایران در مذاکرات وین از منافع ملی این کشور دفاع می‌کند

 نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین گفت، هیات ایرانی در مذاکرات وین مانند شیر از منافع ملی ایران دفاع می‌ کند.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ های آمریکا علیه ایران از هشتم فوریه / 19 دلو بعد از تنفسی 11 روزه برای مشورت هیأت‌ ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌ های مختلف در حال برگزاری است.

در همین حال، علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه 23 فوریه /4 حوت در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌ و گوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌ المللی مستقر در وین با اشاره به دفاع هیات ایران در مذاکرات وین از منافع ملی این کشور اعلام کرد، متن توافق نهایی شده اما لازم است  موضوعات باقی‌مانده نیز حل و فصل شود.

میخائیل اولیانوف در خصوص موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات وین نیز گفت، مسائل باقی‌مانده مهم اما در مقایسه با آنچه تاکنون انجام شده، کوچک هستند.

این در حالی است که مذاکرات در وین به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف های غربی به ویژه دولت جو بایدن برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

اولیانوف: رایزنی‌های فشرده و بی وقفه ای در وین جریان دارد

کلیدواژه