جوزا 05, 1403 18:32 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری عراق: فقدان آیت‌الله رئیسی برای همه منطقه جبران‌ناپذیر است
    رئیس جمهوری عراق: فقدان آیت‌الله رئیسی برای همه منطقه جبران‌ناپذیر است

رئیس جمهوری عراق گفت: شهادت آیت الله رئیسی، نه تنها برای ملت ایران، بلکه برای ملت عراق و همه منطقه مصیبتی بزرگ و جبران ناپذیر است.

به گزارش رادیو دری؛ عبداللطیف رشید که در صدر هیاتی از مقامات و شخصیت های سیاسی عراق برای عرض تسلیت فقدان آیت الله رئیسی و همراهانش به تهران سفر کرده است، در دیدار با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران، ضمن ابراز تاسف عمیق از این حادثه تلخ و عرض تسلیت و تعزیت به دولت و ملت ایران، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های رئیس جمهوری شهید ایران از ملت عراق تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه دولت و ملت عراق در این حادثه دردناک در کنار دولت و ملت ایران خواهد بود، بر عزم کشورش برای استمرار روابط و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: روابط مستحکم ما با جمهوری اسلامی ایران، با قوت ادامه خواهد یافت و تمامی اقدامات لازم را برای تقویت این روابط انجام خواهیم داد.

سرپرست ریاست جمهوری ایران نیز در این دیدار با اشاره به دستاورد‌های مهم آیت الله رئیسی در قبال امت اسلامی تصریح کرد‌: رئیس جمهوری شهید ما اقدامات و موفقیت‌های بزرگی را رقم زد، اما شاید یکی از برجسته‌ترین اقدامات او ارتقای  روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های اسلامی، همسایه و همسو بود که انصافاً در این مسیر، بسیار موفق عمل کرد. 

محمد مخبر همچنین به جایگاه مهم و برجسته دولت و ملت عراق در منظومه سیاسی و دینی جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد‌: اهمیت این جایگاه در نگاه رئیس جمهوری شهید ما به گونه‌ای بود که به طور منظم تحولات عراق را رصد می‌کرد و  بی تردید راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال دولت و ملت عراق که از سوی آیت الله رئیسی پیگیری می‌شد، از این پس نیز با قوت استمرار خواهد یافت.

سرپرست قوه مجریه ایران همچنین از نقش رئیس جمهوری فقید ایران در تقویت محور مقاومت، برهم زدن معادلات قدرت در جهان با هم افزایی کشور‌های مستقل و شکست هیمنه امریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی به ویژه در جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه یاد کرد و افزود: ابراز تأثر و تاسف عمیق رهبران محور مقاومت از فقدان آیت الله رئیسی، به خوبی بیانگر جایگاه این شخصیت بزرگ در حمایت از محور مقاومت بود، اما با راهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، این راهبرد اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری عراق صبح امروز  در صدر هیاتی از روسای جمهوری و نخست وزیران سابق عراق، رهبران احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی این کشور به تهران سفر کرد تا ضمن شرکت در مراسم ترحیم رئیس جمهوری فقید ایران با مقامات این کشور نیز دیدار کند.

ادای احترام دیگر مقامات کشور‌های جهان به رئیس جمهوری شهید ایران

سفر رئیس‌جمهوری عراق برای گرامی‌داشت شهدای خدمت به تهران

کلیدواژه