حوت 22, 1400 13:41 Asia/Kabul
  • مرندی: متنِ توافق شده نهایی در مذاکرات وین وجود ندارد
    مرندی: متنِ توافق شده نهایی در مذاکرات وین وجود ندارد

مشاور هیات مذاکره کننده ایران در وین گفت: مذاکرات وین به خط پایان نزدیک شده است اما هنوز متنِ توافق شده نهایی وجود ندارد.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که از هشتم فوریه/19دلو آغاز شد، روز جمعه برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد.
به گزارش رادیو دری، «محمد مرندی» مشاور هیات مذاکره کننده ایران در وین درباره توقف مذاکرات لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران، از آمریکا و طرف‌های اروپایی برجام خواست به درازا کشاندن مذاکرات را کنار بگذارند.

 مرندی در توئیتی با بیان اینکه هنوز متن توافق شده نهایی وجود ندارد، افزود: آمریکا و سه کشور اروپایی باید تعلل در رسیدن به توافق را کنار بگذارند.

پیش‌تر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه قطر، از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند. 
امیرعبداللهیان پنجشنبه گذشته (دهم مارس) هم در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچگونه توجیه منطقی ندارد.
«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه همزمان با دور هشتم مذاکرات در وین در توئیتی اعلام کرد: به دلیل عوامل خارجی به وقفه در گفت‌وگوهای وین نیاز است.
پس از آن «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در توئیتی نوشت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی باشد؛ دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود و هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

خطیب‌زاده: وقفه در مذاکرات وین زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده است

کلیدواژه