ایران زیربار توافق بد نمی‌رود
(last modified 1400-12-29T06:49:12+00:00 )
حوت 29, 1400 11:19 Asia/Kabul
  • ایران زیربار توافق بد نمی‌رود
    ایران زیربار توافق بد نمی‌رود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران زیر بار توافق بد نمی رود گفت: اکنون زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی درباره مذاکرات وین است.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌های ایران که از هشتم فوریه در وین آغاز شده بود، جمعه ۱۱ مارس/20 حوت برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد.

این مذاکرات به دلیل ابتکار تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف‌های غربی به ویژه دولت «جو بایدن» برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده است باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و اجرای تعهداتش مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

در همین راستا «محمود عباس زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین تحولات در مذاکرات وین، گفت: مذاکرات در سطح فنی جمع شده و اکنون زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی در سطح سیاسی و در پایتخت ها است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران دادن تضین از طرف غربی ها را مهمترین خط قرمز ایران در مذاکرات وین دانست و تاکید کرد: ایران زیر بار توافق بد نمی رود و باید توافق خوب به معنای حفظ منافع طرفین انجام شود.

تاکید رئیسی بر لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر در توافق هسته ای

کلیدواژه