حمل 07, 1401 10:11 Asia/Kabul
  • حل موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین نیازمند تصمیم آمریکاست
    حل موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین نیازمند تصمیم آمریکاست

"حسین امیرعبداللهیان" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با "صوفیا ویلمز"، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه بلژیک با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در مذاکرات وین تصریح کرد، حل یکی دو موضوع باقی مانده نیازمند تصمیم ایالات متحده است که از طریق نماینده اتحادیه اروپا در حال پیگیری است.

به گزارش رادیو دری، امیرعبداللهیان دراین گفت وگو  تلفنی  با اشاره به روابط خوب و توام با احترام ایران و بلژیک در زمینه های مختلف، روابط دو کشور را هم از نظر مناسبات دوجانبه و هم از نظر حضور نهادهای اروپایی و بین المللی در این کشور مهم ارزیابی کرد.

وزیر خارجه بلژیک نیز در این گفت وگوی تلفنی به همکاری های پارلمانی و برخی از معاهدات دوجانبه اشاره کرد و همکاری نزدیک و متقابل دو کشور را در توسعه مناسبات اقتصادی و حل برخی از مسائل موجود با اهمیت خواند.

وزرای خارجه ایران و بلژیک در این گفت وگوی تلفنی، بر تقویت روابط اقتصادی و گسترش حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تاکید کردند.

"حسین امیرعبداللهیان" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در یک مصاحبه با اشاره به زیاده‌ خواهی‌هایی آمریکا تصریح کرده بود، اگر آمریکایی‌ها رویکردی واقع‌بینانه داشته باشند، توافق دست‌یافتنی است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

رافائل گروسی: در آستانه توافق با ایران در مذاکرات وین هستیم

کلیدواژه