حمل 14, 1401 14:30 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: توافق در مذاکرات وین نزدیک است
    امیرعبداللهیان: توافق در مذاکرات وین نزدیک است

وزیر امورخارجه ایران گفت: پیشنهادهای ایران در مذاکرات وین از طریق مذاکره کننده اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل شده و اکنون توپ در زمین آمریکاست.‌

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در گفت و گوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین افزود: طرفین مذاکره کننده به توافق نزدیک هستند و موضوعات باقیمانده از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل شده است.
وزیر امورخارجه ایران همچنین با ابراز خرسندی از برقراری آتش بس در یمن و قدردانی از نقش دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره گفت: زمان آن رسیده که قدم‌های اساسی در راستای برقراری صلح و ثبات در یمن و به ویژه لغو کامل تحریم‌های انساندوستانه این کشور برداشته شود.
امیرعبداللهیان با اعلام تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران یمن و پایان جنگ در این کشور ابراز امیدواری کرد همزمان با برقراری آتش‌بس، محاصره کامل مردم یمن نیز متوقف شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با استقبال از سفر «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به منطقه و دستور کار شورای امنیت برای صدور دو بیانیه مختلف درباره یمن افزود: ایران از صدور بیانیه شورای امنیت در حمایت از آتش بس استقبال می‌کند، اما بیانیه دیگری که به صورت یکجانبه و بدون در نظر گرفتن حملات عربستان به یمن و در محکومیت دولت نجات ملی مطرح می‌باشد، غیرسازنده است.
دبیر‌کل سازمان ملل متحد هم مذاکرات وین را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد که طرفین هر چه زودتر به توافق برسند.
گوترش با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، افزود:برنامه‌ای تحت عنوان "ابتکار همبستگی رمضان" با هدف برقراری صلح و اقدامات بشر دوستانه در دستورکار سازمان ملل متحد قرار خواهد گرفت.
وزیر امورخارجه ایران و دبیر کل سازمان ملل متحد درباره موضوعات دیگر بین المللی از جمله افغانستان و اوکراین نیز به تبادل نظر پرداختند.

ریابکوف: روسیه در مذاکرات وین برای لغو تحریم ها درخواست‌ های جدیدی را مطرح نکرد

کلیدواژه