ثور 03, 1401 18:16 Asia/Kabul
  • پیشنهاد «بورل» به امیرعبداللهیان برای ازسرگیری مذاکرات وین
    پیشنهاد «بورل» به امیرعبداللهیان برای ازسرگیری مذاکرات وین

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد که گفت‌وگوها مجددا بین انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد و معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران از نزدیک پیگیری شود.

به گزارش رادیو دری، «جوزپ بورل» و حسین امیرعبداللهیان جمعه شب بعد از حدود یک ماه و نیم از گفت‌وگوی قبلی در تماسی تلفنی درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران به رایزنی پرداختند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگو با اشاره به اراده ایران برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار، خطاب به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصریح کرد که آمریکا باید زیاده خواهی‌ها و تردید را کنار گذاشته و در مسیر واقع بینی و راه‌حل گام بردارد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در گفت‌وگوی قبلی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این‌که مذاکرات وین در نقطه حساسی قرار دارد، اظهار داشت: اکنون آمریکا و ایران در تبادل پیام‌ها باید انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند و تلاش کنند بر محدودیت زمانی غلبه کنند.

امیرعبداللهیان همچنین از اهتمام و تلاش هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و پیشرفت‌های حاصله قدردانی و تصریح کرد: اگر واقع بینی بر رفتار همه طرف‌ها حاکم باشد، همچنان به نقطه وصول توافق خوب و قوی نزدیک هستیم.

هشتمین دور از گفت‌ وگوهای وین با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران که از هشتم فوریه در پایتخت اتریش آغاز شده بود، 11 مارس/20 حوت برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد.

ایران: آمریکا مسوول مستقیم طولانی شدن مذاکرات وین است

کلیدواژه