ثور 07, 1401 13:32 Asia/Kabul
  • امیر عبداللهیان: رژیم جعلی صهیونیستی بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است
    امیر عبداللهیان: رژیم جعلی صهیونیستی بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در مقاله ای نوشت رژیم جعلی صهیونیستی بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

"حسین امیر عبداللهیان  " وزیر خارجه  ایران، در مقاله ای  در روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت  پایان دادن به اشغالگری، برگزاری همه پرسی با مشارکت همه ساکنان اصلی خاک فلسطین و همه آوارگان برای تعیین سرنوشت خود، راه حل مسئله فلسطین است.
امیرعبداللهیان  افزود: روز جهانی قدس به ابتکار امام خمینی (ره) برای حمایت از آرمان فلسطین مطرح شد تا مرحله جدیدی از همبستگی با ملت فلسطین آغاز شود.
وزیر امور خارجه ایران، در ادامه این مقاله نوشت  روز قدس به شکل منحصر به فرد جلوه گر وحدت مسلمانان و همه آزادی خواهان جهان با اعلام حمایت از فلسطین، انزجار از صهیونیست های غاصب، محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی، اشغالگری های آن و محکومیت اقدامات نژادپرستانه و غیر انسانی صهیونیست هاست و این روز همچنین نمادی برای مقاومت است.امیر

عبداللهیان همچنین نوشت،   تأسیس رژیم غیر قانونی و جعلی صهیونیستی از سال 1948 تاکنون، یکی از مهم ترین علل بی ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا است و ملت مظلوم و پایدار فلسطین با حمایت مسلمانان و آزادگان جهان علیه این ظلم گسترده قیام و این رژیم جعلی را آشفته کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است؛  درحالیکه منطق جنایتکارانه و اشغالگرانه رژیم کودک کش صهیونیستی در هفت دهه گذشته، صرفا به ادامه اشغالگری، کشتار، نژادپرستی و دورویی در منطقه منجر شد،  شاهد هستیم که برخی از کشورهای اسلامی با نادیده گرفتن جنایات مستمر این رژیم در دام محور غربی صهیونیستی افتادند و با پذیرفتن طرح سازش و تسلیم شدن، مرتکب اشتباه تاریخی شدند که می توان از آن بازگشت و آن را اصلاح کرد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد : عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم اشغالگر موجب شد صهیونیست ها در وحشی گری و ظلم های خود وقیح تر شوند.

وزیر امور خارجه ایران، همچنین نوشت  مردم ایران اسلامی، مسلمانان جهان، آزادی خواهان و صاحبان وجدان های زنده سرتاسر جهان با مشارکت گسترده در راهپیمایی های روز جهانی قدس، از ملت فلسطین حمایت و با این ملت مظلوم اعلام همبستگی کنند. 

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای زنده ماندن مساله اساسی فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینی‌ها و بسیج نیروها برای نجات قدس‌شریف از اشغال صهیونیست‌ها، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند.

29 آوریل 2022 (9 ثور 1401)،  مصادف با 27 رمضان 1443 روز جهانی قدس است.

کلیدواژه