ثور 08, 1401 15:11 Asia/Kabul
  • نهاد حقوق کودکان در ایران، تعرض به جان کودکان افغان را محکوم کرد
    نهاد حقوق کودکان در ایران، تعرض به جان کودکان افغان را محکوم کرد

مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران، تعرض به جان کودکان را در افغانستان محکوم کرد و افزود: تنها گزینه پیش‌رو ( برای مقابله با حملات تروریستی) اتحاد واقعی کشور‌ها و تقویت نقش رهبران دینی در مبارزه با افراط و خشونت طلبی است.

به گزارش رادیو دری؛ در بیانیه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران آمده است: هنوز جنایتکاران حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا در رمضان سال گذشته به سزای اعمال خود نرسیده‌اند که منافقان و تفرقه افکنان، ماه رمضان امسال را بر مردم افغانستان تلخ کرده و غباری از غم و اندوه را برای میهمانان ماه خداوند بر جا گذاشتند.

این بیانیه با اشاره به افزایش شمار حملات تروریستی در افغانستان می افزاید: دولت‌های غربی که در دهه‌های گذشته بذر نفاق و خشونت را در جامعه افغانستان کاشتند و مسببان اصلی وضعیت امروز هستند، در اقدامی نژادپرستانه خواستار تخلیه مراکز سکونت پناهندگان افغان  و جایگزینی پناهندگان اوکراینی شده اند.

مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران اضافه کرده است: بار دیگر شاهد آن هستیم که پرچم دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، تنها در زمانی خاص و با اهداف خاص و علیه کشور‌های خاص از سوی مدعیان حقوق بشر برافراشته می‌شود و نه برای مردم ستمدیده افغانستان، یمن و فلسطین.

این بیانیه اتصریح کرده است:  به راستی چند سند دیگر باید در صحن علنی شورای امنیت و مجمع عمومی تصویب شود تا دیگر شاهد چنین وقایع دهشتناکی نباشیم؟ چند اجلاس دیگر بایستی برگزار شود تا دیگر خانواده‌ها چشم به راه بازگشت عزیزان خود از مساجد و مدارس نباشند؟

روز سه شنبه هفته  گذشته، در پی سه انفجار تروریستی در مدرسه عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز در غرب کابل، شمار زیادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی دانش آموز کشته و زخمی شدند.

دو روز بعد در حمله انتحاری دیگر به مسجد خاتم الانبیا (ص) شهر مزارشریف، ده‌ها تن از روزه داران حین اقامه نماز به شهادت رسیدند.

انفجار روز جمعه در مسجد «خانقاه مولوی سکندر» در ولایت قندوز نیز شهادت و زخمی شدن ده‌ها نمازگزار را در پی داشت.

نگرانی صندوق کودکان ملل متحد از اوضاع کودکان افغان

تشدید اخراج پناهجویان افغان همزمان با بحران اوکراین این بار در بلژیک

کلیدواژه