ثور 17, 1401 08:50 Asia/Kabul

همایش مرز هم‌دلی با شعار "ایران و افغانستان؛ هم‌دل و هم‌مرز" به مناسبت بزرگداشت شهیدان حرم مطهر رضوی و شهدای مظلوم افغانستان در شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش رادیودری، در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین فهیمی مسوول علمی فرهنگی بنیاد بین‌المللی رحمة للعالمین افغانستان با ادای احترام به خانواده‌های شهدای حوادث اخیر در ایران و افغانستان گفت: دشمنان می‌خواستند با ایجاد تفرقه بین دو ملت، فاصله بیاندازند اما خون این شهیدان درست در نقطه مقابل مقصود آنها، دوباره دلهای ما را به هم گره زد و ما از هم‌سویی به همدلی رسیدیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی هاشمی نماینده آیت‌الله فیاض در تهران نیز در این همایش تاکید کرد: اسلام دین روحانیت و رحمانیت است نه دین خشونت و این دشمنی با اسلام و مسلمین از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است و خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار هم در این همایش گفت: دشمن، افغانستان را خوب شناخته است، از این رو می‌خواهد جلوی رشد علمی و فرهنگی این کشور را بگیرد.

طائب تاکید کرد:  دشمن برای نابودی مراکز علمی فرهنگی افغانستان تلاش می کند زیرا اگر مردم به رشد و تعالی برسند و متحد شوند، دشمن باید دست گدایی دراز کند.

این همایش به همت مهاجران افغانستانی مقیم مشهد مقدس، بنیاد بین‌المللی رحمة للعالمین افغانستان، مؤسسه مطالعات و بررسی راهبردی تلألو بعثت و معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد.

علمای حوزه و دانشگاه، نخبگان، نویسندگان و چهره های فرهنگی و سرشناس دو کشور ایران و افغانستان در این مراسم حضور داشتند و از مقام والای شهیدان دارایی و اصلانی دو شهید ماه رمضان در حرم مطهر رضوی و نیز شهدای حوادث تروریستی اخیر در افغانستان تجلیل شد.

حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی (ع) و واکنش های مقامات و مردم دو کشور اسلامی ایران و افغانستان

سند برادری ایران و افغانستان؛ که ما بستیم عمری شانه‌های زخمی هم را

کلیدواژه