جوزا 17, 1401 18:06 Asia/Kabul
  • عامل حمله تروریستی در حرم رضوی به اعدام محکوم شد
    عامل حمله تروریستی در حرم رضوی به اعدام محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: عامل حمله تروریستی در حرم رضوی و قاتل دو طلبه مشهدی به اعدام محکوم شده است.

به گزارش رادیو دری؛ مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه ایران امروز سه شنبه 17 جوزا در یک نشست خبری گفت: دادگاه انقلاب، قاتل دو طلبه مشهدی در حرم رضوی را به  اعدام محکوم کرده است.

وکیل این متهم، خواستار تجدید نظر در این حکم شده و پرونده این جنایت در دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران در حال رسیدگی است.

جلسه رسیدگی به این پرونده، در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به ریاست قاضی سیدهادی منصوری و با حضور وکلای شاکیان و متهم و خانواده شهدای حادثه به صورت علنی برگزار شد.

نماینده دادستان در این جلسه گفته است که متهم عبداللطیف مرادی تبعه افغانستان که تحت تاثیر افکار تکفیری قرار داشته، در مراحل مختلف به صراحت اعلام کرده است که ارتکاب جرم را قبول دارد.

در این جلسه متهم نیز با پذیرش اتهامات خود اظهار کرد: در فضای مجازی فعالیت و بعضی از شبکه‌ها را دنبال می‌کردم و در حرم با کارد به روحانیون حمله کردم.

عبداللطیف مرادی، اقدام خود را تروریستی، خلاف اسلام، سیره صحابه و اشتباه خواند و تصریح کرد: افرادی که هدف حمله قرار دادم بی گناه بودند.

عبداللطیف مرادی مشهور به "عبداللطیف السلفی" ۱۶ حمل/ فروردین ۱۴۰۱ در حرم مطهر رضوی، سه روحانی را با ضربات چاقو مجروح کرد که دو تن از آنها در نتیجه شدت جراحات به شهادت رسیدند.

این جنایت با واکنش‌های شدیدی به خصوص در داخل افغانستان و در بین مهاجران افغان مواجه شد.

خدشه دار کردن امنیت ایران و وحدت اسلامی؛ از اهداف حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی

محکومیت حمله تروریستی در حرم رضوی (ع) از سوی کاربران افغانستانی

کلیدواژه