جوزا 30, 1401 08:58 Asia/Kabul

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: قاتل روحانیون در حرم مطهر رضوی و عامل حمله تروریستی ماه رمضان در این مکان مقدس، صبح امروز به جرم محاربه به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش رادیو دری؛ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به حمله تروریستی علیه ۳ روحانی جهادی در شانزدهم فروردین/حمل امسال در حرم مطهر رضوی گفت: پس از این حادثه و مراحل تشکیل پرونده در دستگاه قضایی، در جلسه ای علنی به اتهامات متهم عبداللطیف مرادی فرزند محمدطاهر رسیدگی شد و به متهم، اتهام «محاربه از طریق کشیدن سلاح بر روی مردم و ایجاد رعب و وحشت که موجبات ناامنی در محیط حرم و حتی خارج از آن را فراهم کرده است» تفهیم شد.

غلامعلی صادقی افزود: پس از اتمام فرایند رسیدگی به اتهامات متهم و صدور رای در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، پرونده به دیوانعالی کشور ارسال و رای صادر شده مبنی بر اعدام متهم، در شعبه نهم دیوانعالی کشور تایید شد.

رییس شورای قضایی خراسان رضوی اضافه کرد: براین اساس و با هدف اجرای سریع و دقیق این رای، حکم اعدام عبداللطیف مرادی تبعه افغانستان به جرم محاربه صبح امروز در حضور جمعی از شهروندان و مسوولان از طریق چوبه دار در زندان وکیل آباد مشهد اجرا شد.

صادقی تاکید کرد: در این پرونده تمامی جهات شرعی و قانونی مورد توجه بود و همه فرایند‌های قانونی و مراحل دادرسی به طور کامل و با رعایت ۳ اصل صحت، دقت و سرعت در مدت ۷۷ روز صورت پذیرفت.

در حادثه حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی، ۲ روحانی به شهادت رسیدند و یک نفر به شدت مجروح شد.

این جنایت تروریستی با واکنش شدید گروهها و چهره های برجسته سیاسی اجتماعی و فرهنگی افغانستان و ایران رو به رو شد.

عامل این حمله تروریستی اعتراف کرده بود که تحت تاثیر تفکرات تکفیری به این جنایت دست زده است.

 طالبان حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی (ع) در مشهد را محکوم کرد

شاعران افغان با سروده‌هایشان حمله تروریستی حرم رضوی را محکوم کردند

محکومیت حمله تروریستی در حرم رضوی (ع) از سوی کاربران افغانستانی

کلیدواژه