ثور 17, 1401 16:01 Asia/Kabul
  • ادعای بورل؛ دنبال پایان دادن به بن‌بست مذاکرات وین هستیم
    ادعای بورل؛ دنبال پایان دادن به بن‌بست مذاکرات وین هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد، بروکسل دارد آخرین تلاش خود را برای نجات دادن توافق هسته‌ای (برجام) انجام می دهد.

هشتمین دور از گفت‌ وگوهای وین با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران که از هشتم فوریه /19 دلو 1400 در پایتخت اتریش آغاز شده بود، یازدهم مارس / 20 حوت 1400 برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد.

دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

به گزارش رادیو دری، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اظهاراتش مدعی شد به منظور حصول یک «راه‌ میانه» و پایان دادن به بن بست موجود بر سردرخواست تهران یعنی برداشتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست ادعایی تروریسم تلاش می می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وضعیت جاری مذاکرات گلایه و ادعا کرد امکان تداوم وضعیت کنونی تا «ابد» وجود ندارد.

اظهارات بورل در شرایطی مطرح شده که پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشته مقامات اروپایی در حال آماده‌شدن برای اعمال یک فشار جدید به منظور نجات توافق هسته‌ای با ایران هستند و پیشنهاد آن‌ها فرستادن «انریکه مورا» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران در تلاش برای خروج از «بن‌بست کنونی» در مذاکرات است.

وزیر امور خارجه ایران: مذاکرات وین متوقف نشده است

کلیدواژه