ثور 25, 1401 08:24 Asia/Kabul
  • تاکید امیرعبداللهیان بر دستیابی به توافقی خوب و پایدار در مذاکرات وین
    تاکید امیرعبداللهیان بر دستیابی به توافقی خوب و پایدار در مذاکرات وین

وزیر امور خارجه ایران، آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها را با همتای یونانی خود مورد گفت‌وگو قرار داد و بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت دستیابی به توافقی خوب و پایدار تأکید کرد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از دسامبر 2021 آغاز شد، مارس 2022 به پیشنهاد «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

از آن زمان تاکنون، طرفین از پیشرفت در مذاکرات و کم شدن موارد اختلافی سخن گفته اند، ولی موضوع تضمین ها و خارج کردن اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از مجموعه تحریم‌ها، همچنان از مواردی است که آمریکا به عنوان ناقض برجام، تصمیم سیاسی لازم را برای حل و فصل آن اتخاذ نکرده است.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در تماس تلفنی با «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان، در مورد برخی موضوعات مناسبات دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفت وگو کرد.

وی در این گفت‌ وگو با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بر ضرورت مصون‌سازی روابط دیرینه دو طرف از اثرگذاری برخی کنشگران ثالث تأکید کرد.

در این تماس تلفنی «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان نیز ضمن تأکید بر اهمیت روابط میان دو کشور، تداوم تماس‌ میان مقام‌های ارشد ایران و یونان را مورد تاکید قرار داد.

همچنین طرفین با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر اهمیت گسترش مناسبات آتن و تهران و تداوم همکاری ها در مجامع بین المللی تاکید کردند.

 بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران درباره رفع تحریم‌ها و ادامه مذاکرات وین

کلیدواژه