ثور 29, 1401 07:55 Asia/Kabul
  • سخنگوی دولت ایران: تایید گزارشگر سازمان ملل بر غیرقانونی بودن تحریم‌ها، رسوایی دیگری برای آمریکا است
    سخنگوی دولت ایران: تایید گزارشگر سازمان ملل بر غیرقانونی بودن تحریم‌ها، رسوایی دیگری برای آمریکا است

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، اذعان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد مبنی بر اعمال تحریم های غیرقانونی و خلاف موازین حقوق بشری علیه ایران را رسوایی دیگری برای آمریکا قلمداد کرد.

"النا دوهان" Alena Douhan گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در یک نشست خبری در تهران با تاکید بر اینکه تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، نقض حقوق بشر است از دولت آمریکا خواست تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را متوقف کند.

به گزارش رادیو دری، "علی بهادری جهرمی" سخنگوی دولت ایران روز چهارشنبه با اشاره به سفر "النا دوهان" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به ایران در توییتر نوشت: "گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در پایان سفر خود به ایران تایید کرد که اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران خلاف همه موازین حقوق بشری و حقوق بین‌المللی است."

"بهادری جهرمی" در ادامه تصریح کرد، ایالات‌متحده باید به تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران پایان دهد.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران به ویژه بیماران خاص شده است.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر در گزارشی تایید کرده بود تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر مردم ایران و همچنین خدمات بشردوستانه در ایران تاثیر منفی گذاشته است.

ربیعی: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران به جایی نخواهد رسید

کلیدواژه