جوزا 01, 1401 10:22 Asia/Kabul
  • ارتش ایران: پیروزی بزرگ اسلام در حماسه آزاد سازی خرمشهر جبهه کفر و استکبار را منفعل و مستاصل کرد
    ارتش ایران: پیروزی بزرگ اسلام در حماسه آزاد سازی خرمشهر جبهه کفر و استکبار را منفعل و مستاصل کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد: پیروزی بزرگ اسلام در حماسه سرنوشت‌ساز سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر، جبهه کفر و استکبار را منفعل و مستاصل کرد و دشمن را از پیروزی بر ملت غیور ایران ناامید و مایوس کرد.

سوم خرداد/جوزا (24 ماه می)، سالروز آزادسازی خرمشهر، جنوب غرب ایران، در سال 1982 است؛ این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس،  در سال 1361 (1982) بود. 

خرمشهر،  پس از 578 روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد. 

به گزارش  رادیو دری،  ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، بیانیه ای صادر و تصریح کرد:  ملت قهرمان ایران در حماسه شکوهمند سوم خرداد قهرمانانه وارد عرصه نبرد شدند و مشت‌ پولادین خود را بر سر تجاوز و ظلم کوبیدند و بر تارک تاریخ ماندگار شدند. 

در این بیانیه آمده است: ملت بزرگ ایران صفحه اقتدار سوم خرداد را به خط زر نوشت و اراده ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و صلابت ملت فاتح خرمشهر را در صفحات زرین تاریخ  به ثبت رساند. 

این بیانیه می افزاید:  فرزندان غیور امت اسلامی در قامت ارتش و سپاه و بسیج چون ید واحده با ایثار و فداکاری و در پرتو عنایات الهی، فتحی بزرگ را رقم زدند و حماسه ای جاوید آفریدند و مقتدرانه نشان دادند هرگز اجازه نخواهند داد عزت و استقلال مردم ایران خدشه دار شود.  

در این بیانیه آمده است: حماسه سوم خرداد، نماد پیوستگی و وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی و الگویی روشن برای همه نسل های آینده در دفاع از استقلال و حریم میهن عزیز است.

ارتش ایران: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس و آغازی بر استیصال دشمن است

کلیدواژه