جوزا 06, 1401 09:50 Asia/Kabul
  • گسترش تجارت، توسعه بازارچه‌های مرزی و تحولات افغانستان، محور دیدار وزیران خارجه ایران و پاکستان
    گسترش تجارت، توسعه بازارچه‌های مرزی و تحولات افغانستان، محور دیدار وزیران خارجه ایران و پاکستان

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، درباره راههای گسترش تجارت دوجانبه، عملیاتی کردن و توسعه بازارچه‌های مرزی و تحولات افغانستان رایزنی کردند.

«حسین امیرعبداللهیان» و «بلاول بوتو زرداری» و وزیران امور خارجه ایران و پاکستان روز پنجشنبه در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه پاکستان روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای  اعلام کرد، «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه این کشور در دیدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیران امور خارجه ایران  بر تمایل اسلام آباد برای گسترش روابط برادرانه با تهران در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

زرداری  افزود: زمینه های گسترده‌ای در همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه وجود دارد که باید توسط هر دو طرف از طریق مکانیسم های نهادی مختلف و روش های نوآورانه برای شناسایی بخش های جدید استفاده شود.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین بر اهمیت تکمیل و توسعه بازارچه های مرزی با ایران تاکید کرد.

بلاول بوتو زرداری همچنین از حمایت‌های بی دریغ ایران از مردم منطقه کشمیر تحت کنترل هند و همچنین اعزام هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین-۷۶ برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های ایالت بلوچستان پاکستان قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در زمینه افغانستان هم خاطرنشان کرد، ایران و پاکستان به عنوان همسایگان مشترک، در بحث افغانستان از نزدیک با یکدیگر هماهنگ هستند.

زرداری تاکید کرد، تعامل پایدار بین جامعه جهانی و دولت موقت طالبان در افغانستان برای پیشبرد اهداف مشترک صلح و ثبات در این کشور حیاتی است.

امضای تفاهم نامه ایجاد بازارچه های مرزی ایران و پاکستان

کلیدواژه