جوزا 14, 1401 11:43 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: امام خمینی(ره) روح جمهوری اسلامی است
    رهبر معظم انقلاب: امام خمینی(ره) روح جمهوری اسلامی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفتند: در جمهوری اسلامی، عاملِ مردم عامل بسیار مهمی است و دشمنان نخواهند توانست ملت را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند..

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در اجتماع پرشور مردم در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب که بعد از دو سال به صورت حضوری برگزار شد، با تأکید بر اینکه امروز گرایش مردم به دین و انقلاب یقیناً بیش از ابتدای انقلاب است، به نمونه‌هایی برجسته از حضور شکوهمند مردم در تجلیل از مقاومت و روحانیت اشاره کردند.

ایشان  افزودند: تشییع میلیونیِ بدنِ قطعه‌قطعه شهید سلیمانی و بزرگداشت آن مرد انقلابی، مبارز و مجاهد، و تشییع جنازه و ابراز احساسات مردم به درگذشت مراجع و فقهای عالی‌قدری همچون آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و آیت‌الله بهجت با گرامیداشت هیچ شخصیت سیاسی و هنری دیگر در کشور قابل مقایسه نیست و نشان‌دهنده اعتقاد مردم به روحانیت، دین، جهاد و مقاومت است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحلیل علت محاسبات پی در پی غلط دشمنان ایران، به نقش تعدادی از مشاوران ایرانیِ خائن در شکل دادن به این محاسبات اشاره و اضافه کردند: این مشاوران خیانتکار نه تنها به کشور خود بلکه حتی به آمریکایی‌ها هم خیانت می‌کنند، چرا که با این مشورت‌های غلط موجب شکست خوردن آنها می‌شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای یکی از عوامل دشمنی با جمهوری اسلامی را فاصله‌گذاری جدی امام خمینی (ره) با غربی‌ها دانستند و تصریح کردند: حمایت از فلسطین و دادن سفارت رژیم غاصب صهیونیستی به ملت فلسطین و نیز انتقاد از ریاکاری‌ها و جنایتهای کشورهای اروپایی و امریکا نمونه‌های مهمی از فاصله‌گذاری امام میان تمدن و تفکر و نظام اسلامی با تمدن و تفکر غربی است.

ایشان همچنین با اشاره به دزدی دریایی دولت یونان از ایران اظهار کردند: چندی قبل دولت یونان با دستور آمریکایی‌ها نفت ایران را دزدید، اما وقتی دلاورانِ از جان‌گذشته‌  جمهوری اسلامی، کشتی نفتی دشمن را ضبط کردند، در تبلیغات فراگیر خود ایران را به دزدی متهم کردند، در حالی‌که آنها بودند که نفت ما را دزدیدند و پس گرفتن مال دزدی، دزدی نیست.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین امام خمینی (ره) را روح جمهوری اسلامی و شخصیتی استثنایی به معنای واقعی کلمه خواندند و تاکید کردند» ایشان امام فقط امام دیروز نیستند بلکه امام امروز و فردا هم هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب کبیر فرانسه در 1789 میلادی و انقلاب شوروی در 1917 میلادی اضافه کردند: انقلاب فرانسه و شوروی هم با همراهی مردم پیروز شد، اما بعد از آن مردم هیچ‌کاره شدند و کنار زده شدند و نتوانستند در ادامه انقلابی که خودشان با تن و جان خودشان و با حضورشان در خیابان‌ها به وجود آورده بودند، شرکتی داشته باشند؛ ‌در نتیجه، این دو انقلاب به سرعت از مسیر مردمی اولیه منحرف شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: انقلاب اسلامی ایران هم با حضور و جان مردم به پیروزی رسید، اما مردم کنار زده نشدند و کمتر از دو ماه بعد از پیروزی، رفراندوم سراسری مردمی برگزار شد و مردم نظام حکومت را انتخاب کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای تصریح کردند: حدود یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین رئیس جمهوری با رای مردم انتخاب شد و چندماه بعد هم اولین مجلس شورای اسلامی با انتخاب مردم شکل گرفت و تا امروز نزدیک به 50 انتخابات در کشور برگزار شده است و مردم خودشان در میدان حضور دارند.

 سخنرانی رهبرمعظم انقلاب در مرقد امام خمینی (ره) فرصتی برای تبیین نهضت امام است

تاکید ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) بر بازخوانی اندیشه های حضرت امام

 

کلیدواژه