جوزا 16, 1401 15:58 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: جمهوری اسلامی ایران متناسب با اقدام شورای حکام پاسخ می‌دهد
    خطیب‌زاده: جمهوری اسلامی ایران متناسب با اقدام شورای حکام پاسخ می‌دهد

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با مردود خواندن قطعنامه پیشنهادی به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران متناسب با هر اقدامی در این شورا، پاسخ‌ خواهد داد.

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از امروز(دوشنبه) در مقر این سازمان در وین آغاز به کار کرد.
آمریکا و سه کشور اروپایی آلمان،انگلیس و فرانسه  پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه داده و عنوان کرده‌اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده ایران، به شدت مایه نگرانی است.
این چهار کشور همچنین گفته‌اند که "به دلیل همکاری ناکافی ایران" اختلافات و مسائل پادمانی همچنان حل نشده است  و از ایران خواسته‌اند که "فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد."
«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در گفت‌ و گویی تلویزیونی درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و احتمال صدور قطعنامه ضد ایران در این نشست افزود:  تهران پیش داوری نمی‌کند ولی متناسب با هر اقدام شورای حکام، پاسخ‌ مناسب خواهد  داد.
خطیب زاده درباره ارسال پیش نویس قطعنامه به شورای حکام آژانس تصریح کرد: نشست فصلی شورای حکام آژانس در حال برگزاری است و چند روز ادامه خواهد داشت و به صورت معمول دو موضوع پادمانی مربوط به ایران و گزارش اجرای برجام که به صورت فصلی ارائه می‌شود در دستور نشست فصلی شورای حکام قرار دارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی را به صورت شتاب‌زده ارائه کرده است، افزود:  از پنجم مارس ۲۰۲۲ /14 حوت 1400 تا امروز سه دور نشست ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شده است و مدیر کل آژانس بی اعتنا به اقدامات ایران سعی کرده است در گزارش جدید یک روایت تازه ای را در خصوص برنامه‌های هسته ای ایران جا بیندازد که بیشترشان بر اساس موارد ادعایی است.
خطیب زاده با بیان اینکه رد پای رژیم جعلی صهیونیستی در گزارش جدید مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی  وجود دارد، از همه اعضای شورای حکام آژانی بین المللی انرژی اتمی خواست مراقب نیات رژیم صهیونیستی و بانیان قطعنامه ضد  ایرانی باشند و به این قطعنامه رای منفی بدهند تا پنجره‌ای که ایران برای دیپلماسی ایجاد کرده در مسیر خودش باز بماند.

هشدار وزیر خارجه ایران به بانیان قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس

کلیدواژه