جوزا 30, 1401 11:43 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: قطار مذاکرات وین از ریل خارج نشده است
    خطیب زاده: قطار مذاکرات وین از ریل خارج نشده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به مذاکرات وین گفت، ایران همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کند و قطار مذاکرات از ریل خارج نشده است.

به گزارش رادیو دری، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری افزود، آمریکا از برجام یک طرفه و غیرقانونی خارج و فشار حداکثری را اعمال کرد که به شکست مفتضحانه منجر شد.

خطیب‌زاده تصریح کرد، به رغم تمام بدعهدی‌های آمریکا، قطار مذاکرات از ریل خود خارج نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه تهران برای رسیدن به توافق خوب و قوی آماده است ابراز امیدواری کرد، طرف آمریکایی هر چه زودتر به مسیری که نتیجه آن امضای توافق است، بازگردد.

خطیب‌زاده همچنین درباره آزادسازی محموله نفت ایران در یونان گفت، ایران به دولت یونان توصیه کرده است از ظرفیت‌های قانونی استفاده کند بنابراین امیدواریم در عمل شاهد آزادسازی محموله نفت ایران باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه مراحل قضایی نفتکش‌های یونانی در ایران در حال طی شدن است افزود، دولت یونان برای فرآیند آزادسازی کشتی‌ها از طریق وکلا تلاش کرده مستندات را آماده کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره تحریم‌های آمریکا علیه سوریه نیز اظهار کرد، این‌که تحریم‌ های آمریکا تروریسم اقتصادی علیه ملت‌هاست، نقطه مشترک آنهایی است که بر تحریم‌ها متمرکز هستند.

خطیب‌زاده تصریح کرد، آمریکا و متحدانشان در منطقه و بیرون منطقه از طریق مزدوران اجاره ای تلاش کردند تروریست‌ها را در سوریه سکنی دهند و از آن طریق دولت مرکزی سوریه را ساقط کنند که با مقاومت مردم سوریه شکست خورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین از سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تهران در آخر هفته خبر داد.

خطیب زاده: سفر گروسی به سرزمین های اشغالی، به اعتبار آژانس ضربه زد

کلیدواژه