اسد 20, 1401 10:13 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه ایران: ابعاد فاجعه مزارشریف روشن شود
    وزیر امورخارجه ایران: ابعاد فاجعه مزارشریف روشن شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیگیری روشن شدن ابعاد مختلف فاجعه مزارشریف با مسئولان هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان را مسؤولیت وزارت امور خارجه اعلام و تاکید کرد: در مذاکرات این موضوع همواره در دستورکار بوده است.

مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار جمهوری اسلامی ایران،  در شهر  مزار شریف، روز چهارشنبه  با حضور حسین امیرعبداللهیان و خانواده‌های شهدا در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

هفدهم مرداد/اسد سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد/اسد هر سال را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

به گزارش رادیو دری، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران در مراسم  شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار جمهوری اسلامی ایران  در شهر  مزار شریف پیگیری روشن شدن ابعاد مختلف این حادثه با مسؤولان هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان را مسؤولیت دستگاه دیپلماسی کشور اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: همواره در مذاکرات مختلف با مقامات مذکور، موضوع شهادت دیپلمات‌ها در مزارشریف مطرح شده و روشن شدن ابعاد این حادثه و مسؤولیت پذیری آنان به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شده است.

شهادت دیپلمات های ایرانی در فاجعه مزار شریف

کلیدواژه