اسد 25, 1401 11:12 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: در جهان امروز علوم و فناوری‌های نوین تبدیل به نماد قدرت‌ساز شده‌اند
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: در جهان امروز علوم و فناوری‌های نوین تبدیل به نماد قدرت‌ساز شده‌اند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در جهان امروز علوم و فناوری‌های نوین تبدیل به نماد قدرت‌ساز شده‌اند.

به گزارش رادیو دری،‌ «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه امروز جلوه‌های قدرت و مولفه‌های آن در کنار سرمایه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، تصریح کرد: اکنون چرخه سوخت و حوزه اتم جزو حوزه قدرت محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با  تلاش و همکاری و همچنین تاثیرات قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی ایران، توازن و بازدارندگی ایران در مذاکرات برجامی تقویت شده است و جمهوری اسلامی ایران بازگشت به تعهدات و لغو تحریم‌ها را مطالبه گری می کند.

دستور اخیر سازمان انرژی اتمی ایران برای راه اندازی صداه ماشین جدید سانتریفیوژ، در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران و رسیدن به حداقل میزان غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو انجام شده که کف نیاز کشور است.

پیشرفت جدید هسته ای ایران در زمینه افزایش توان غنی سازی با عملیاتی کردن شمار قابل توجهی از سانتریفوژهای نسل 1 و نسل 6 گامی مهم در زمینه ارتقای توانمندی هسته ای صلح آمیز ایران محسوب می شود.

تصویب قانون قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران در مجلس شورای اسلامی در اول دسامبر 2020 واکنش به عهد شکنی‌های مکرر غربی ها و نیز نمایش عزم قاطع تهران برای گسترش توانمندی هسته ای صلح آمیز است.

بیش از 120 دستاوردِ جدید؛ آغاز فصلی نوین در توسعه فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران

کلیدواژه