قالیباف: اجازه زیاده‌ خواهی در برجام را نمی‌ دهیم
(last modified 1401-05-28T06:49:29+00:00 )
اسد 28, 1401 11:19 Asia/Kabul
  • قالیباف: اجازه زیاده‌ خواهی در برجام را نمی‌ دهیم
    قالیباف: اجازه زیاده‌ خواهی در برجام را نمی‌ دهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: اگر طرف‌های مقابل به برجام و توافق مورد تایید سازمان ملل عمل نکنند، اجازه زیاده‌ خواهی را به آنها نمی‌ دهیم.

به گزارش رادیو دری،  "محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس ایران  در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان گفت: پس از امضای برجام در دولت گذشته، دونالد ترامپ  رئیس جمهور وقت آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و برخلاف تایید سازمان ملل با زیر پا گذاشتن قطعنامه این سازمان، تحریم ایران را نیز بیشتر کرد.

"قالیباف " با بیان اینکه آمریکا قلدری می کند، افزود: اگر در برابر این کشور ایستادگی نکنیم آنها نیز کوتاه نمی آیند بنابراین در این راستا باید تولید قدرت کرد.

رئیس مجلس ایران همچنین گفت: امروز در جنگ اقتصادی، اولین و مهمترین قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قانون رفع  تحریم بود چرا که معتقد به پایان دادن به این جنگ ظالمانه هستیم.

قالیباف تاکید کرد: چنانچه آنها به تعهدات خود عمل نکنند دلیلی ندارد جمهوری اسلامی ایران  نیز به تعهدات خود در حوزه هسته ای عمل کند، بنابراین به موضوع هسته ای تنها در چارچوب پادمان عمل می کنیم، مگر اینکه آنها به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: آمریکایی ها از مسیر برجام خارج شدند بنابراین در صورت رعایت کردن موضوعات طرح شده،  جمهوری اسلامی ایران نیز موارد را قبول می کند. 

قالیباف همچنین گفت: نظام استکباری به علت داشتن خوی استکباری، اساس و مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران  را همسو با خود نمی داند.

توضیحات امیرعبداللهیان درباره زمان برگزاری نشست مشترک برجام در سطح وزیران خارجه

اولیانوف: نتیجه نهایی مذاکرات وین به رفتار آمریکا بستگی دارد

کلیدواژه