اسد 31, 1401 12:57 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره روند مذاکرات وین گفت: تاکنون آمریکا درباره پیشنهادهای هماهنگ کننده اتحادیه اروپا پاسخی به ایران نداده است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین گفت: ما در مسیر مذاکره هستیم و هنوز به استقبال جزئیات و روند بعدی نمی رویم؛ زمانی می توانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که پاسخ طرف آمریکایی دریافت شود.

کنعانی افزود: ایران انعطاف لازم را به منظور دستیابی به توافق نشان داده است، اما اکنون طرف مقابل نسبت به پاسخ تعلل می کند.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا مسوول شرایط کنونی برجام است و جمهوری اسلامی ایران معطل نخواهند ماند و روند مذاکرات را به معیشت و زندگی مردم گره نخواهد زد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: ایران از خطوط قرمز خود عبور نمی کند و به دنبال توافق خوب، قوی و پایدار است.

کنعانی در بخش دیگری از نشست خبری خود با تاکید بر اینکه ایران جمهوری اسلامی ایران پیگیر پرونده ترور سردار سپهبد حاج«قاسم سلیمانی» است افزود: موضوع انتقام از قاتلان و عاملان این ترور، قابل فراموشی نیست و با جدیت دنبال می شود و این موضوع هیچ ارتباطی با مذاکرات رفع تحریم ها ندارد.

وی همچنین درباره گفتگوها با عربستان گفت: معتقدیم از سر گیری گفتگوها برای تامین منافع دو کشور مفید خواهد بود، تا کنون روند مذاکرات مثبت بوده است اما اختلاف نظرهایی نیز وجود دارد.

اولیانوف: نتیجه نهایی مذاکرات وین به رفتار آمریکا بستگی دارد

کلیدواژه