سنبله 19, 1401 12:09 Asia/Kabul
  • آمادگی سازمان انرژی اتمی ایران برای راه اندازی مراکز فناوری و نوآوری صنعت هسته‌ای در ۵ استان
    آمادگی سازمان انرژی اتمی ایران برای راه اندازی مراکز فناوری و نوآوری صنعت هسته‌ای در ۵ استان

معاون سازمان انرژی اتمی ایران، از آمادگی سازمان انرژی اتمی برای راه اندازی مراکز فناوری و نوآوری صنعت هسته ای با کمک بخش خصوصی در پنج استان کشور خبر داد.

"محمد اسلامی " رئیس  سازمان انرژی اتمی، پیشتر در رویداد تبادل فناوری حوزه فناوری های نوین انرژی که با حضور شرکت های دانش بنیان برگزار شد گفت: باید سیاست درهای باز و نوآوری باز را باید در حوزه هسته ای در پیش بگیریم. 

متخصصان و دانشمندان ایرانی، در سال های اخیر با وجود تحریم ها موفق شده اند در زمینه گسترش تولیدات و دانش هسته ای پیشتاز باشند و در بخش رادیو داروها و تجهیزات پزشکی هسته ای تجهیزات پیشرفته ای را تولید کنند. 

"سید امیرحسین فقهی "  معاون سازمان انرژی اتمی ایران، در گفت وگو با  ایرنا  گفت : در سال های اخیر در زمینه فرهنگ سازی استفاده از توان نیروهای متخصص بخش خصوصی هسته ای و نیز ترغیب متخصصان برای سرمایه گذاری و فعالیت درحوزه زیست بوم فناوری و نوآوری هسته ای، فعالیت های بسیاری شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران، افزود :  مرکز "  فناوری و نوآوری رسا " به‌منظور شناسایی تیم‌های توانمند هسته‌ای کشور و اقدام برای تجاری‌سازی توانمندی‌های علمی، پژوهشی و فناورانه محققان و پژوهشگران هسته‌ای با کمک سرمایه گذران بخش خصوصی و دولتی در صنایع و بخش‌های مختلف بازارهای داخلی و خارجی راه‌اندازی شده است.

"فقهی " همچنین گفت :  با آموزش، مشاوره و پایش تیم‌های پذیرفته شده، زمینه  برای راه‌ اندازی کسب‌وکارها با محوریت فناوری‌های هسته‌ای و متمرکز بر بخش‌های سلامت، کشاورزی و محیط‌ زیست، فراهم شده  است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران،  خاطرنشان کرد : در استان های اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، ‌بوشهر و البرز سایت هسته ای یا مراکز هسته ای فعال است، بنابراین درصورت تقاضای این استان ها برای راه اندازی مراکز فناوری در جهت توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری هسته ای، سازمان انرژی اتمی این آمادگی  را دارد که با کمک بخش خصوصی این مراکز را راه اندازی کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: در جهان امروز علوم و فناوری‌های نوین تبدیل به نماد قدرت‌ساز شده‌اند

کلیدواژه