سنبله 31, 1401 19:53 Asia/Kabul
  • ستاد حقوق بشر ایران: شرایط دو ایرانی زندانی در آمریکا مساعد نیست
    ستاد حقوق بشر ایران: شرایط دو ایرانی زندانی در آمریکا مساعد نیست

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدار با سفیر سوئیس در تهران درباره شرایط دو ایرانی محبوس در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «کاظم غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدار و گفت‌وگو با «نادین اولیویه ری» سفیر جدید سوئیس در تهران افزود: در یک سال گذشته آمریکا دو شهروند ایرانی را به بهانه واهی دور زدن تحریم بازداشت کرده است که هر دو نفر در شرایط نامساعدی به سر می‌برند.

غریب‌آبادی گفت: یکی از این افراد، رضا سرهنگ‌پور ساکن مونترال کاناداست که نیروهای مرزی آمریکایی وی را بازداشت کرده اند، در حبس خانگی به سر می‌برد و مجبور است اجاره سنگینی را برای استمرار این حبس خانگی بپردازد.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران اظهار کرد: سرهنگ‌پور همچنین از خدمات درمانی بی‌ بهره است و نگرانی جدی درباره سلامت وی وجود دارد و در مواردی هم که خدمات پزشکی محدودی به او ارائه شده، هزینه ها را از وی دریافت کرده‌اند.

وی سپس با اشاره به تحقیقات جدی، دقیق و سریع در بررسی پرونده فوت مهسا امینی، در انتقاد از رویکرد سیاسی برخی کشورهای اروپایی و سازوکارهای حقوق بشری اضافه کرد: مواضع برخی کشورهای غربی و رویه‌های حقوق بشری سازمان ملل در این موضوع، با اهداف سیاسی صورت می گیرد و وجاهت حقوق بشری ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران تاکید کرد: پناه دادن برخی کشورهای اروپایی به تروریست‌هایی که دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار شهروند بی‌گناه ایرانی آلوده است و محکوم نکردن اقدامات تروریستی علیه شهروندان ایرانی، بیانگر رویکرد دوگانه و مخرب این کشورها در زمینه حقوق بشر است.

 اعتراض ستاد حقوق بشر ایران به نقض حقوق ایرانیان در اروپا

ربیعی: شهروندان ایرانی در زندان‌های آمریکا شرایط مطلوبی ندارند

کلیدواژه