ثور 08, 1403 12:11 Asia/Kabul
  • ستاد حقوق بشر ایران: آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر ندارد
    ستاد حقوق بشر ایران: آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر ندارد

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد و اعلام کرد که آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد.

به گزارش رادیو دری، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: اگرچه در حقیقت این گزارش چیزی جز تکرار هدفمند داده ها و اطلاعات دروغین، بی اساس و غیرمستند در رسانه‌های ضد ایرانی نیست، با این حال، واگویی این ادعاها توسط رژیمی (آمریکا) که انواع و اقسام نقض‌های فاحش حقوق بشر و حقوق ملت‌ها از استعمار تا جنگ افروزی و استفاده از بمب اتم، کودتا و براندازی دولت های مردمی و دموکراتیک، تولید و اشاعه و استفاده ابزاری از تروریسم را در کارنامه سراسر سیاه و ننگین خود دارد، گزاف، تلخ، زننده و درعین حال، طنزآمیز است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت، تروریسم و نقض حقوق بشر در منطقه غرب آسیا است و به ظهور و بروز هرچه بیشتر نفرت و انزجار افکارعمومی ملت‌ها و درخواست خروج فوری نیروهای آمریکای متجاوز از منطقه منتج شده است.

در بیانیه ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران تصریح شده است که آمریکا در دهه‌های گذشته با اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم های غیرقانونی و ظالمانه یکجانبه علیه کشورهایی چون ایران، آثار و عواقب زیان‌باری بر حقوق بشر و آزادی‌های اساسی انسان‌ها برجای گذاشته است.

در این بیانیه با برشمردن مصدایق نقض حقوق بشر در آمریکا از جمله نژادپرستی و نقض حقوق سیاه پوستان تصریح شده است که خشونت نژادپرستانه گسترده و سیستماتیک پلیس آمریکا علیه آفریقایی‌تباران به یک الگوی مشخص و موثق از نقض‌های حقوق بشر و آزادی بنیادین شده است.

ستاد حقوق بشر ایران در پایان تاکید کرده که با ابراز حمایت از جنبش‌های اعتراضی علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن، از سازوکارها و ترتیبات حقوق بشری بین‌المللی درخواست می کند که به وظیفه ذاتی و اساسی خود در پایان دادن به موارد گسترده نقض فاحش و جدی حقوق بشر، جنایت علیه بشریت و نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه، عمل کنند.

کنعانی: آمریکا صلاحیت سخن گفتن درباره حقوق بشر را ندارد

کلیدواژه