پاسخ ایران به بیانیه مشترک برخی از کشورها درباره مرگ مهسا امینی
(last modified 1401-07-12T04:21:46+00:00 )
میزان 12, 1401 08:51 Asia/Kabul
  • پاسخ ایران به بیانیه مشترک برخی از کشورها درباره مرگ مهسا امینی
    پاسخ ایران به بیانیه مشترک برخی از کشورها درباره مرگ مهسا امینی

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو در پاسخ به بیانیه مشترک برخی از کشورها درباره فوت مهسا امینی گفت، رویکرد دوگانه و انتشار اطلاعات نادرست و جعلی یکی از تهدیدهای جدی برای ارتقای حقوق بشر است.

گروهی از کشورها در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به مرگ مهسا امینی، با صدور بیانیه ای مغرضانه، اتهامات واهی علیه ایران مطرح کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران،  پانزدهم سپتامبر/24 سنبله در پی انتشار اخباری درباره بد حال شدن یک خانم جوان پس از انتقال به یک مقر انتظامی، اعلام کرد: خانم «مهسا امینی» که برای توضیح و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران هدایت شده بود، دچار عارضه قلبی شد که بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان، انتقال یافت اما متاسفانه درگذشت.

به بهانه فوت «مهسا امینی» در روزهای اخیر عناصر اغتشاشگر با تحریک رسانه‌های معاند و ضد انقلاب در برخی شهرهای ایران با حضور در خیابان‌ها به تخریب اموال عمومی اقدام کردند.

به گزارش رادیو دری، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو اظهار کرد، از همان لحظه اول درگذشت مهسا امینی، مقامات عالی رتبه ایران از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری اسلامی ایران دستور بررسی جزئیات این حادثه ناگوار را با «فوریت و دقت» صادر کردند.

بحرینی افزود، مجموعه‌ای از اقدامات از جمله ایجاد مکانیسم‌های تحقیقاتی زیر نظر دولت و قوه قضاییه ایران انجام شده است که یافته‌های تحقیقات در حال انجام به زودی با شفافیت کامل منتشر خواهد شد.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با تاکید بر اینکه تحریک به خشونت، سخنان نفرت‌انگیز، بی نظمی عمومی و تروریسم در هیچ جامعه‌ای پذیرفته نیست خاطرنشان کرد، رویکرد دوگانه و گزینشی و انتشار اطلاعات نادرست، جعلی و گمراه‌کننده یکی از تهدیدهای جدی برای ارتقای حقوق بشر است.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، ایران را یکی از موفق‌ترین و بهترین نمونه‌های ارتقاء حقوق زنان معرفی کرد و گفت، ایران به طور جدی به تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر متعهد بوده و برای ارتقای حقوق بشر مردم خود به ویژه زنان و دختران، فعالانه با شورای حقوق بشر، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و  سازوکارهای حقوق بشری تعامل خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب: اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی امریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود

کلیدواژه