عقرب 05, 1401 17:59 Asia/Kabul
  • همدردی سران کشورها با دولت و ملت ایران در پی حمله تروریستی در شهر شیراز
    همدردی سران کشورها با دولت و ملت ایران در پی حمله تروریستی در شهر شیراز

در پی حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شهر شیراز در جنوب ایران، مقامات و نهادهای مردمی در کشورهای مختلف با صدور پیام های تسلیت،با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش رادیو دری؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در پی حادثه تروریستی در شیراز در پیامی به «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری ایران ضمن تسلیت و ابراز همدردی، بر آمادگی کشورش  برای افزایش همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. 

وزارت امور خارجه ترکیه و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور در پیام های جداگانه حمله تروریستی در شهر شیراز ایران را به شدت محکوم کردند و این حادثه را به مردم و دولت ایران تسلیت گفتند.چاووش‌اوغلو برای قربانیان این حمله طلب رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین هم اعلام کرد: پکن از حمله تروریستی که در ایران روی داد، شوکه شده است و آن را محکوم می‌کند. 

وزارت خارجه مصر هم در بیانیه‌ای اقدام تروریستی در هدف گرفتن حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم و  بر ضرورت اتحاد جامعه بین‌الملل برای مقابله با تروریسم در تمامی انواع آن تأکید کرد.

پیش از این هم بسیاری از کشورهای جهان از جمله ونزوئلا، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، سوریه، عمان و پاکستان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کردند.

در جنایت تروریستی روز چهارشنبه در حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) معروف به شاهچراغ در شهر شیراز ایران، ۱۵ زائر ایرانی شهید و 27 نفر زخمی شدند.

مسوولیت این جنایت را گروه تکفیری داعش بر عهده گرفته است.

 برگزاری تظاهرات در تهران در محکومیت جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)؛فردا

پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه‌ تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع)

کلیدواژه