عقرب 23, 1401 08:57 Asia/Kabul
  • دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای بررسی دقیق حوادث اخیر سیستان و بلوچستان
    دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای بررسی دقیق حوادث اخیر سیستان و بلوچستان

هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سیستان‌ و بلوچستان،جنوب شرق ایران، با تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع امنیت، علمای شاخص اهل سنت و فعالان فرهنگی استان، نشست‌های جداگانه‌ای برگزار کرده و به بررسی وقایع اخیر استان پرداختند.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام‌ «محمدجواد حاج علی اکبری» روز یکشنبه به همراه هیاتی عالی رتبه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.حاج علی اکبری قرار است تدابیر عالی رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذارد و با آسیب‌دیدگان حوادث اخیر دیدار کند.

هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه و در اولین روز حضور در استان سیستان و بلوچستان با خانواده شهدای مدافع امنیت استان دیدار کرده و خواسته‌های آنها را استماع کردند.

در ادامه هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست با علمای شاخص اهل سنت استان از جمله مولوی عبدالحمید، اسماعیل‌زهی و مولوی عبدالصمد ساداتی مسائل و اتفاقات اخیر استان را بررسی کردند.

هم چنین این هیات با تعدادی از فعالان شاخص فرهنگی و نخبگان و اساتید دانشگاه دیدار کرده و درباره مسائل اخیر این استان سیستان و بلوچستان تبادل نظر کردند.

جمعه، 8 میزان، پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت در شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان،گروهی از افراد با یورش به کلانتری ۱۶ در مجاورت مصلای نماز جمعه قصد داشتند حوزه انتظامی مذکور را تصرف کنند.

در جریان این حمله با توجه به درگیری مهاجمان و نیرو‌های مدافع کلانتری،  برخی از هموطنان مظلوم و نمازگزاران، جان خود را ازدست داده و یا مجروح شدند.

پس از این حادثه تعدادی افراد مسلح با سوء استفاده از فضای ملتهب ایجاد شده ضمن حمله به شهروندان و اماکن مختلف اقدام به آتش زدن و غارت اموال عمومی و خصوصی کرده و با نیرو‌های حافظ امنیت درگیر شدند که در این حوادث تعدادی از اغتشاشگران و افراد بی گناه کشته و جمعی از نیرو‌های خدوم امنیتی و نظامی نیز به شهادت رسیدند.

در برخی دیگر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان نیز اغتشاشگران ابتدا با سردادن شعارهای ساختارشکنانه، به اماکن دولتی سنگ‌پرانی و تیراندازی کردند.

این اقدامات با واکنش نیروهای امنیتی استان مواجه شده و در این درگیری‌ها عده‌ای مجروح شدند.

دیدار امام جمعه اهل سنت زاهدان با نماینده رهبر معظم انقلاب

کلیدواژه