عقرب 23, 1401 14:23 Asia/Kabul
  • کنعانی: صدور قطعنامه در آژانس کمکی به حل و فصل مسائل پادمانی نمی‌کند
    کنعانی: صدور قطعنامه در آژانس کمکی به حل و فصل مسائل پادمانی نمی‌کند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: صدور قطعنامه ضد فعالیت‌های هسته ای صلح آمیز ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ کمکی به حل و فصل مسائل پادمانی نمی‌کند.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر هفته گذشته هیأتی از ایران به وین و دیدار با مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران به تلاش‌های سازنده خودش در ارتباط با آژانس به منظور حل و فصل سؤالات و ابهامات پادمانی ادامه می‌دهد و گفت‌وگوها با آژانس ادامه دارد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: هیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده به ایران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی درباره ادامه همکاریهای دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.
کنعانی چافی در ارتباط با مواضع ضد ایرانی آمریکا و سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس، فرانسه) به‌رغم تعامل نزدیک و مستمر ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: متاسفانه رفتار عجولانه و غیرسازنده این کشورها ادامه  دارد و آنها در تلاش برای استفاده سیاسی از آژانس و تبدیل آن به محملی برای اعمال فشار سیاسی بر ضد ایران هستند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: صدور قطعنامه در شورای حکام هیچ کمکی به حل و فصل مسائل پادمانی نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران طرف‌های اروپایی را به رفتار توأم با درایت و تدبیر و حرکت به سمت دیپلماسی دعوت می‌کند نه حرکت به سمت رفتارهای غیرسازنده که روند دیپلماتیک را دچار خدشه خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منطقه کردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به امنیت سرزمینی خود و تهدیداتی که از ناحیه کردستان عراق متوجه ایران خواهد شد و نسبت به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تجزیه طلب سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین بین‌المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع خواهد کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ارتباط با میانجیگری دولت روسیه درباره روابط ایران و عربستان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران از نقش سازنده‌ هر کشوری که در چارچوب حسن نیت برای ایجاد فضای مثبت در مناسبات کشورهای منطقه ایفای نقش کند، استقبال می‌کند.
کنعانی چافی قطع میانجیگری عراق بین ایران و عربستان را تأیید نکرد و افزود: دولت عراق در مسیر مذاکرات دو کشور نقش سازنده‌ای داشته است و دولت عراق آمادگی خود را برای ایفای نقش مثبت اعلام کرده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اظهارات ضد ایرانی « الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: سیاست ایران مبتنی بر گسترش روابط با همسایگان است و جمهوری آذربایجان هم مستثنی نیست اما کشوری حق ندارد از این سیاست  سوء برداشت و سکوت و صبر ایران را به ضعف تعبیر کند؛ سیاست ایران با همسایگان مبتنی بر حفظ همسایگی است، اعلام مواضع و گلایه ها در پشت رسانه کمک کننده نیست.

حملات توپخانه‌ ای و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضد تروریست‌های مستقر در کردستان عراق

کلیدواژه