قوس 03, 1401 12:36 Asia/Kabul
  • بیانیه شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیرامون رویداد‌های اخیر در سیستان و بلوچستان
    بیانیه شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیرامون رویداد‌های اخیر در سیستان و بلوچستان

شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی رویداد‌های اخیر در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، با صدور بیانیه ای بر خنثی‌سازی نقشه دشمن در ایجاد تفرقه قومی و مذهبی و به نمایش گذاشتن امت واحده اسلامی تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیرامون رویداد‌های اخیر در سیستان و بلوچستان با قدردانی از اقدام ارزشمند و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اعزام هیأتی برای دلجویی و تسلیت به مردم شریف، غیور و مرزدار سیستان و بلوچستان آمده است: بررسی دقیق و بی‌طرفانه‌ از وقایع و پیشگیری از هرگونه ظلم و اجحاف احتمالی در حق افراد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت اجرایی در اسرع وقت موجب رضایت الهی شده و حفظ کیان نظام اسلامی را بدنبال خواهد داشت.
جمعه، سی‌ام سپتامبر/8میزان، پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت در شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، گروهی از افراد با یورش به کلانتری ۱۶ در مجاورت مصلای نماز جمعه قصد داشتند حوزه انتظامی مذکور را تصرف کنند.
در جریان این حمله با توجه به درگیری مهاجمان و نیرو‌های مدافع کلانتری،  برخی از هموطنان مظلوم و نمازگزاران، جان خود را ازدست داده و یا مجروح شدند.
پس از این حادثه تعدادی افراد مسلح با سوء استفاده از فضای ملتهب ایجاد شده ضمن حمله به شهروندان و اماکن مختلف اقدام به آتش زدن و غارت اموال عمومی و خصوصی کرده و با نیرو‌های حافظ امنیت درگیر شدند که در این حوادث تعدادی از اغتشاشگران و افراد بی گناه کشته و جمعی از نیرو‌های خدوم امنیتی و نظامی نیز به شهادت رسیدند.
در برخی دیگر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان نیز اغتشاشگران ابتدا با سردادن شعارهای ساختارشکنانه، به اماکن دولتی سنگ‌پرانی و تیراندازی کردند.
این اقدامات با واکنش نیروهای امنیتی استان مواجه شده و در این درگیری‌ها عده‌ای مجروح شدند.
پس از اتفاقات اخیر در  استان سیستان و بلوچستان، «محمدجواد حاج علی اکبری» به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدر هیاتی عالی رتبه به این استان  سفر و با بزرگان استان و گروه‌های مختلف از جمله آسیب‌دیدگان حوادث اخیر دیدار کرد.

حاج‌علی‌اکبری: دشمن آرزوی ‌اختلاف‌افکنی‌ در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد

کلیدواژه