حمل 19, 1403 14:04 Asia/Kabul
  • قالیباف: مجازات رژیم صهیونیستی درس آموز و سخت است
    قالیباف: مجازات رژیم صهیونیستی درس آموز و سخت است

رئیس مجلس شورای اسلامی حمله‌های تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه و همچنین مقر‌های نظامی راسک و چابهار در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، را به شدت محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، پایتخت سوریه، افزود: دشمن غاصب صهیونیستی با هدف قراردادن بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که در جنایتگری هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و آن‌قدر در جهان بی آبرو و منفور است که آشکارا تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (یکم آوریل 2024) بخش کنسولی سفارت ایران در خیابان المزه دمشق پایتخت سوریه را هدف حملات موشکی قرار دادند که براثر آن سیزده نفر از جمله هفت نفر از اعضای دیپلماتیک و نیروهای مستشار نظامی ایران به شهادت رسیدند.

حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق

این حمله بی سابقه رژیم صهیونیستی به ساختمان و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با محکومیت گسترده منطقه ای و جهانی مواجه شده است. 

محکومیت‌های بین‌المللی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد، رژیم صهیونیستی هرچه بیشتر جنایت می‌کند برخلاف خواست خود ضعیف‌تر می‌شود و مقاومت ضد این رژِیم غاصب را مصمم‌تر و با انگیزه‌تر می‌سازد.

قالیباف حادثه تروریستی حمله به مقر‌های نظامی و انتظامی در دو شهرستان چابهار و راسک، استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران را نیز محکوم کرد و گفت: نهاد‌های امنیتی و نیرو‌های مسلح مجازات عاملان و آمران این حادثه را با دقت و سرعت پیگیری خواهند کرد.

گروهک تروریستی جیش الظلم که ماهیت و وابستگی آن به رژیم منحوس صهیونیستی کاملا واضح و روشن است، چهارشنبه شب(سوم آوریل) در اقدامی همزمان تلاش کرد مقرهای سپاه در راسک و چابهار را به تصرف خود درآورد که با مقاومت مدافعان امنیت ایران طراحی آنها در همان ساعات اولیه ناکام ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین افزود: حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس را مایه دلگرمی تمامی باورمندان به آرمان فلسطین و عدالت جویان در سراسر جهان خواند و گفت: جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت ایران همواره پشتیبان مظلومان جهان و در صدر آنان ملت مقاوم فلسطین خواهد بود و در کنار تمامی مسلمانان آرمان آزادی قدس شریف را محقق خواهد ساخت.

سفیر ایران در سازمان ملل: شورای امنیت جنایت راسک و چابهار را محکوم کند

کلیدواژه