حمل 14, 1403 09:12 Asia/Kabul

در ادامه محکومیت‌های بین‌المللی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، کشورهای روسیه، پاکستان، عمان ، امارات و قطر، این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

عصر روز دوشنبه در حمله موشکی ارتش رژیم صهیونیستی از سمت منطقه جولان اشغالی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، سرداران «محمدرضا زاهدی» و «محمدهادی حاج رحیمی» و پنج نفر از همراهان به شهادت رسیدند.

به گزارش رادیو دری، وزارت امورخارجه روسیه حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد و از رژیم اسرائیل خواست که اقدامات غیرقابل قبول خود در منطقه را متوقف کند.

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد، لازم است که همه اعضای مسئول جامعه بین‌المللی موضع خود و ارزیابی قانونی مناسب از اقدامات رژیم اسرائیل را به وضوح مشخص کنند.

روسیه همچنین از تل‌آویو قویاً خواسته است که اقدامات نظامی تحریک‌آمیز در سوریه و سایر کشورهای همسایه را که پیامدهای بسیار خطرناک در کل منطقه را به دنبال دارد، کنار بگذارد.

«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان نیز حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام غیرمسئولانه نیروهای اسرائیلی منجر به ایجاد تنش بزرگ در منطقه می‌شود.

«ممتاز زهرا بلوچ» حمله صهیونیست‌ها به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه و مغایر با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل دانست و افزود، این اقدام ثبات و امنیت سوریه را نیز تضعیف می‌کند.

پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا از ماجراجویی رژیم اسرائیل در منطقه و اقدامات غیرقانونی آن در حمله به همسایگانش و هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک خارجی جلوگیری کند.

وزارت امورخارجه عمان هم در بیانیه‌ای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت سوریه و تمامی قوانین حمایت از هیات‌های دیپلماتیک دانست.

وزارت خارجه عمان بر لزوم توقف تنش در منطقه و مخالفت با حملات و اقداماتی تاکید کرد که امنیت و ثبات را بر هم می‌زند.

وزارت امورخارجه امارات متحده عربی هم دوشنبه شب حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد.

وزارت امورخارجه قطر نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، آن را نقض پیمان‌های بین‌المللی و عرف دیپلماتیک عنوان کرد.

وزارت امورخارجه قطر بار دیگر بر موضع قاطع خود در رد خشونت و تروریسم بدون توجه به انگیزه‌ها و دلایل آن، هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی را محکوم کرد.

وزارت امورخارجه عربستان هم بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ ای با محکوم کردن حمله تروریستی رژیم نسل کش صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه اعلام کرد حمله به مراکز دیپلماتیک که نقض معاهدات بین المللی و اصل مصونیت دیپلماتیک بوده و به هر بهانه‌ای و تحت هر توجیهی مردود است.

وزارت امورخارجه کویت نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله تروریستی رژیم نسل کش اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه اعلام کرد، این اقدام نقض حاکمیت سوریه و معاهدات و قوانین بین المللی درخصوص مصونیت دیپلماتیک است.

وزارت امورخارجه کویت از مجامع بین المللی و شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ امنیت و ثبات منطقه عمل کنند.

وزارت امورخارجه عراق هم با محکوم کردن حمله تروریستی رژیم نسل کش اسراینل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه تاکید کرد، این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی است.

 

حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق

کلیدواژه