قوس 24, 1401 15:38 Asia/Kabul
  • کنعانی: افکار عمومی فریب لفاظی‌ مقامات آمریکایی را نمی خورد
    کنعانی: افکار عمومی فریب لفاظی‌ مقامات آمریکایی را نمی خورد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: افکار عمومی جهان فریب لفاظی‌ها و نمایش‌های سیاسی مقامات آمریکایی را نخواهند خورد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در پی حذف عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل در اظهاراتی مداخله جویانه این اقدام را رایی تاریخی خواند و گفت: این رای نشانه دیگری از اجماع در حال رشد بین‌المللی علیه ایران و مطالبه پاسخگویی است.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در واکنش به اظهارنظرهای مداخله جویانه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی این کشور درباره مسایل ایران افزود: مشاهده سابقه و رویکرد دولت آمریکا در گذشته و حال، حاکی است که حقوق بشر در سیاست و عملکرد آن کشور از جایگاه واقعی برخوردار نبوده و رژیم آمریکا همواره رفتاری سیاسی، ابزاری و دوگانه در قبال موضوع حقوق بشر داشته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران اظهار کرد: اظهارات جدید مشاور امنیت ملی آمریکا مهر تایید دیگری بر حمایت این کشور از اغتشاشات اخیر در ایران تحت پوشش شعارهای دفاع از حقوق بشر، زنان و زندانیان است.

کنعانی گفت:‌در مورد دروغگویی و سیاسی بودن ژست‌های حقوق بشری مقامات آمریکا همین بس که در چهار دهه فشار حداکثری و تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران، هیچگاه نسبت به ابعاد و پیامدهای گسترده و غیرانسانی این تحریم‌ها بر حیات، سلامت، شغل، معیشت و امنیت آحاد ملت ایران، ملاحظه‌ای نکردند و تحریم‌های ظالمانه و به تعبیر خودشان فلج کننده را بدون هیچگونه تفکیکی بر تمامی مردم ایران از جمله کودکان، زنان، دختران و مادران ایرانی تحمیل کردند.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه در پی درخواست غیرقانونی آمریکا برای پایان دادن به این عضویت بر اساس ادعاهای بی‌اساس و استدلال‌های ساختگی با استفاده از روایت‌های جعلی و متصاد با روح و متن منشور ملل متحد با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به پایان رسید.

کنعانی: قطعنامه آمریکا علیه ایران در نشست اکوسوک وجاهت قانونی ندارد 

پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد 

کلیدواژه