قوس 24, 1401 19:52 Asia/Kabul
  • واکنش زنان مجلس ایران به لغو عضویت این کشور در کمیسیون مقام زن
    واکنش زنان مجلس ایران به لغو عضویت این کشور در کمیسیون مقام زن

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران، لغو عضویت ایران را در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، رفتاری کاملا سیاسی و حرکتی بدعت گونه و ظالمانه توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری؛ فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران در بیانیه‌ای با یادآوری اینکه کشور‌های غربی در حالی دفاع از حقوق زنان را در بوق و کرنا کرده‌اند که طبق آمار و براساس گزارش‌های بین‌المللی، خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق زنان هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: صاحبان سلاح‌های کشتار جمعی که بزرگ‌ترین زندان‌های طول تاریخ جهان را اداره می‌کنند، کشور‌هایی که در آن‌ها میان سفیدپوست‌ها و رنگین‌پوست‌ها تبعیض بیداد می‌کند، امروز داعیه دفاع از حقوق بشر دارند و در این میان کشوری را که خود قربانی تروریسم و تحریم‌های ظالمانه آن‌هاست، ناقض حقوق بشر می‌دانند.

در بیانیه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران تصریح شده است: ساختارسازی‌های مؤثر مرتبط با زنان پس از انقلاب اسلامی، توجه ویژه به زنان در برنامه‌های توسعه و قانون‌گذاری‌های مرتبط با زنان همگی گویای توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به این امر مهم است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن که خارج از قاعده و با یک رفتار کاملاً سیاسی توسط آمریکا و کشور‌های اروپایی که خود بیشترین نقش را در استثمار زنان و کالایی‌شدن آن‌ها دارند، صورت گرفته، یک حرکت بدعت‌گونه و ظالمانه است؛ قطعاً آمریکا و غرب که خود، مجری سیاست‌های غیرانسانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستند، باید به افکار عمومی جهانی پاسخ‌گو باشند.

کمیسیون مقام زن یکی از ارکان شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) است.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه در پی درخواست غیرقانونی آمریکا برای پایان دادن به این عضویت بر اساس ادعاهای بی‌اساس و استدلال‌های ساختگی با استفاده از روایت‌های جعلی و متصاد با روح و متن منشور ملل متحد با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به پایان رسید.

 قطعنامه لغو حضور ایران در کمیسیون مقام زن در ادامه فشارهای جهانی علیه ایران با هدف حمایت از اغتشاش‌ها ارائه شد. 

واکنش غریب‌آبادی به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل

کنعانی: قطعنامه آمریکا علیه ایران در نشست اکوسوک وجاهت قانونی ندارد 

کلیدواژه