خوشرو: قطعنامه ضد سوری کانادا با واقعیت های جاری در سوریه بسیار فاصله دارد
(last modified 1395-09-20T04:01:27+00:00 )
قوس 20, 1395 08:31 Asia/Kabul
  • خوشرو: قطعنامه ضد سوری کانادا با واقعیت های جاری در سوریه بسیار فاصله دارد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان این که پیش نویس قطعنامه ضد سوری کانادا با واقعیت های جاری در سوریه بسیار فاصله دارد تاکید: در این قطعنامه به مشکل اصلی سوریه یعنی فعالیت گروه های تروریستی در این کشور هیچ اشاره ای نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "غلامعلی خوشرو" جمعه شب پیش از شروع نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره بررسی پیش نویس قطعنامه ضد سوری کانادا خاطر نشان کرد: این قطعنامه سندی یک سویه است که با واقعیت های جاری در سوریه بسیار فاصله دارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی، مسئول اوضاع بغرنج و فاجعه جاری انسانی در سوریه هستند.

خوشرو تصریح کرد: تروریست ها ارعاب و وحشت را در میان مردم سوریه ایجاد کرده اند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با طرح این سوال از حامیان پیش نویس قطعنامه ضد سوری کانادا از جمله انگلیس که چرا کشورهایی را که در حال مبارزه با تروریسم در سوریه هستند ملامت می کنند تاکید کرد: اگر بخش هایی از سرزمین این کشور ها به دست گروه های تروریستی اشغال می شد، آن زمان چه می کردند؟ آیا دست به عملیات نظامی نمی زدند تا تروریست ها را نابود کنند.

خوشرو گفت: برای حل و فصل بحران سوریه باید به فعالیت گروه های ترویستی در این کشور پایان داد و در عین حال به تلاش ها برای رسیدن به راه حلی سیاسی براساس گفتگو های بدون پیشرط میان سوری ها ادامه داد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پایان افزود: بر همین اساس ایران به این قطعنامه رأی منفی می دهد.

قطعنامه پیشنهادی کانادا درباره سوریه جمعه شب با صد و بیست و دو رای مثبت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید، سیزده کشور به این طرح رای منفی و سی و شش کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

 

کلیدواژه