جدی 07, 1401 19:06 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه ایران: از ابتکارات عمان در مذاکرات هسته ای استقبال می‌کنیم
    وزیر امورخارجه ایران: از ابتکارات عمان در مذاکرات هسته ای استقبال می‌کنیم

وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه پنجره‌ای برای رسیدن به توافق از سوی ایران باز است، ولی این پنجره همیشه باز نخواهد بود گفت: ایران از ابتکارات سلطان عمان برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کند.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه بعد از دیدار با مقامات عمانی در ارتباط با نتایج سفر خود به این کشور عربی گفت: در این سفر درباره برخی از موضوعات منطقه‌ای رایزنی و گفت‌وگو و بر اهمیت صلح و ثبات و پیشرفت در منطقه از طریق همکاری‌های کشورهای منطقه تاکید شد.

امیرعبداللهیان همچنین درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها و ارتباط این سفر با مذاکرات هسته‌ای ایران و نقش عمان در این زمینه افزود: اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده پیشبرد مذاکرات به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد ضمن اینکه کشور عمان از ابتدا برای رسیدن به توافق در سال ۲۰۱۵ میانجی اصلی بوده است و در ماه‌های گذشته نیز تلاش‌های جدی خود را در این زمینه ادامه داده است و این تلاش‌ها ادامه دارد.

وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: در دیدار با مقامات عمان تاکید شد اگر طرف‌های مقابل به ویژه آمریکایی‌ها دست از ریاکاری برندارند و غربی‌ها واقع بینانه برخورد نکنند معلوم نیست پنجره‌ای که امروز برای ادامه مذاکره باز است، فردا هم باز بماند.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد طرف‌های غربی از رفتارهای ریاکارانه فاصله بگیرند تا مذاکراتی که ماه‌ها به طول انجامیده به نتیجه برسد، به نحوی که همه طرف‌ها از آن نفع ببرند.

وزیر امورخارجه ایران در این حال تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که سلطان عمان داشته باشد و بخواهد برای رسیدن به یک نتیجه و توافق خوب قوی و پایدار آن را پیگیری کند، استقبال می‌کند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران شامگاه سه‌شنبه در صدر هیأتی به مسقط پایتخت عمان سفر کرد.

امیرعبداللهیان: ایران برای گامهای نهایی توافق هسته ای، آماده است

کلیدواژه