دلو 02, 1401 16:36 Asia/Kabul
  • سرلشکر صفوی: ساختار قدرت جهانی در دوره گذار ژئوپلیتیکی است
    سرلشکر صفوی: ساختار قدرت جهانی در دوره گذار ژئوپلیتیکی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران با بیان اینکه ساختار قدرت جهانی در دوره گذار ژئوپلیتیکی قرار دارد تصریح کرد، رویارویی جبهه مقاومت و جبهه استکبار برخورد دو قلمرو ژئواستراتژیک است.

به گزارش رادیو دری، سردار سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران در آیین رونمایی از کتاب «ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» گفت، به طور قطع قدرت هژمون امریکا با شکست مواجه شده و جهان به سمت ساختار دوبخشی شرقی-غربی و چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و به نظر می رسد که جهان آرام آرام به سمت یک نظم جدید در حرکت باشد.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه دین اسلام تا سال۲۰۵۰ دین اول جهان از نظر جمعیت خواهد بود افزود، بروز و ظهور قدرت جهان اسلام در کنار سایر قطب های قدرت در آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی، هندسه نظم جدید جهانی را تشکیل خواهد داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران تصریح کرد، مسلمان‌ها و ایرانی‌ها باید تولید کننده علم و ادبیات باشند و به غربی ها بفهمانند که جایگاه ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی ایران در منطقه و جهان کجاست.

گفتنی است کتاب ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی توسط سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی» در هفت فصل تألیف و توسط انتشارات سمت و مرکز آینده پژوهی جهان اسلام به چاپ رسیده است.

رحیم صفوی: دشمنان می‌دانند ایران چقدر قدرتمند است

کلیدواژه