دلو 05, 1401 15:44 Asia/Kabul
  • بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم
    بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران با صدور بیانیه ای اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

به  گزارش رادیو دری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه علنی خود اعلام کردند: دولتمردان غرب به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی ضد مقدسات باز می گذارند و اسلام ستیزی و اسلام هراسی در جوامع خود را نهادینه می کنند.

در این بیانیه آمده است: قرآن کریم مبنای اعتقادی بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان است، چگونه و براساس کدام جایگاه حقوقی، کشوری به خود اجازه می دهد به اعتقادات و مقدسات مسلمانان جهان اینگونه هتک حرمت کند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران با محکومیت شدید اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم که با مجوز رسمی کشور سوئد انجام شده است، از سازمان همکاری درخواست کردند برای مقابله با اهانت‌های سازمان یافته ضد مقدسات مسلمانان جهان اقدام کند.

پیش از این هم ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی را محکوم کرد و گفت: برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی ضد مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی‌رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران هتک حرمت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان را مصداق بارزی از نفرت پراکنی و ترویج خشونت ضد تمام مسلمانان خواند و گفت: چنین اقداماتی هیچ نسبتی با آزادی بیان و عقیده ندارد.

تعدادی از گروه‌های افراطی در اقدامی هتاکانه اقدام به آتش زدن قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کردند.

محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد از سوی سازمان ملل

افزایش اعتراضات به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

کلیدواژه