دلو 10, 1401 13:44 Asia/Kabul
  • کنعانی: مدعیان آلمانی به جنایت صهیونیست‌ها در کرانه باختری توجه کنند
    کنعانی: مدعیان آلمانی به جنایت صهیونیست‌ها در کرانه باختری توجه کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به تکرار مواضع مداخله جویانه صدر اعظم آلمان درباره جمهوری اسلامی گفت: مدعیان آلمانی به جنایت صهیونیست‌ها در کرانه باختری رود اردن توجه کنند.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، مقامات مدعی آلمان را به توجه به جنایت وحشیانه چند روز پیش صهیونیستها در جنین فراخواند که حتی از بیان یک کلمه در تقبیح وحشی‌گری رژیم صهیونیستی دریغ کرده اند.

این اظهارنظر کنعانی، اشاره به سفر اولاف شولتس صدراعظم آلمان به آرژانتین است که وی در این سفر، بدون اشاره به جنایات جدید رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در جنین، اظهاراتی مداخله جویانه را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است: صدر اعظم آلمان، در یک شبیه‌سازی ناشیانه و مغرضانه بار دیگر نشان داد که همچنان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است.

کنعانی افزود: آنچه به درستی حکایت از یک شباهت تاریخی دارد، برآمدن افراطی‌گری و جاه‌طلبی مدرن در آلمان است که نتیجه آن همانند ناکامی‌های رهبران پیش از جنگ جهانی دوم و این بار با تمسک به ابزارهای حقوق بشری، چیزی جز ترویج خشونت و نفرت پراکنی نیست.

وی اضافه کرد: امروز متاسفانه مشاهده می شود که برخی با رفتارهای مشابه و البته محکوم به شکست، درصدد هستند تا برای ارائه تصویر مثبت از خود از طرح "قدرت از طریق حقوق بشر" استفاده کنند و حتی خود را در این رابطه، سردمدار و پیشگام جلوه دهند.

 کرانه باختری رود اردن 26 ژانویه 2023 شاهد یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین و جنایت آفرینی جدیدی بود که در جریان آن 12 شهروند فلسطینی شهید و دستکم 20 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

جشن فلسطینیان برای موفقیت عملیات قدس

تاکید امیرعبداللهیان بر ادامه حمایت‌های ایران از ملت فلسطین

کلیدواژه