دلو 24, 1401 13:34 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی ناتوان از اقدام نظامی علیه ایران است.

به گزارش رادیو دری، "ناصر کنعانی " سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (دوشنبه)  در نشست خبری هفتگی درباره مانور نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت: رژیم صهیونیستی جدیت ایران را در پاسخ به اقدامات ضد امنیتی و تجاوزکارانه بارها و بارها دریافت کرده و طعم آن را چشیده است.

کنعانی افزود : آمریکا متحد و حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی  است پس باید پاسخگوی اقدامات این رژیم  باشد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه،  درمورد حضور " پرویز ثابتی "  شکنجه‌گر ساواک در تجمعات ضد انقلاب در  آمریکا نیز گفت : دولت‌های مدعی حقوق بشر  تبدیل به مامن حضور جنایتکاران شده‌اند، فرد جنایتکاری با این سابقه در قلب کشور مدعی دموکراسی حضور دارد.

به گفته کنعانی : در مجموع این هم یکی دیگر از نمادهای دشمنی آمریکا علیه ایران و پناه دادن به جنایتکاران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، درباره دعوت نشدن  ایران برای شرکت در کنفرانس مونیخ، نیز  گفت: این اقدام مغایر اصل بی طرفی است،   به ویژه کشوری در قامت ایران که نقش مهم و تعیین کننده و غیرقابل انکاری در حوزه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و این اقدام به معنای محاسبه غلط و استمرار رفتارهای غلط است.

کنعانی، در مورد ادامه مذاکرات رفع تحریم ها نیز گفت : ایران به مسیر مذاکره ملتزم است و طرف‌های مقابل و آمریکا در اجرای عملی آن چیزی که اعلام می‌کنند مایل به بازگشت به توافق هستند باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند و به مسیر مذاکره  و به اجرای توافق بازگردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه، در مورد مذاکره با آمریکا برای تبادل زندانیان نیز گفت : ایران نشان داد آماده است در بحث تبادل زندانیان در سریع‌ترین زمان ممکن این اقدام را با نگاه انسانی انجام دهد، اما  اقدام متقابل و تشویق کننده ای از سوی دولت آمریکا شاهد نبودیم.

کنعانی،  درباره اظهارات " کاترین کولونا "  وزیر خارجه فرانسه که خواستار اقدام جهانی علیه برنامه موشکی ایران شده است، نیز گفت:  اظهارنظرهای فرافکنانه تاثیری در روند حل و فصل مسائل و اختلاف نظرها و سوءتفاهم‌ها بین ایران و طرف‌های اروپایی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، سفر «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران  درصدر هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به چین را  تحول بسیار مهمی در حوزه مناسبات دوجانبه ایران و چین دانست.

کنعانی: پویایی دیپلماتیک در مذاکرات رفع تحریم‌ها وجود دارد

کلیدواژه