دلو 26, 1401 12:51 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار جمعی از مردم تبریز و استان آذربایجان شرقی تاکید کردند : پیام ملت در ۲۲ بهمن استقامت و حمایت کامل از انقلاب بود.

"حضرت آیت الله خامنه ای " رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز ( چهارشنبه) در این دیدار تصریح کردند: این حماسه حقیقی، پرشور و پرمحتوا نتیجه منحرف نشدن و استقامت ملت در خط انقلاب است و این راه پیشرفت و اقتدار، با اتحاد ملی و با نگاه انقلابی و نه ارتجاعی به مشکلات، یعنی تکیه بر همتی که دستاوردها را به‌وجود آورده، ادامه خواهد یافت.

رهبر معظم  انقلاب اسلامی افزودند: ملت بدون احساس خستگی و ناامیدی و بدون خوف از ضربات، تهدیدات و عربده های دشمن، راه مستقیم را با حفظ هویت، شخصیت و عظمت خود ادامه داد و در همین مسیر، ۲۲ بهمن امسال به خیابانهای سراسر کشور آمد و با انگیزه های مختلف، استقامت پر معنا و لج کردن با دشمن عنود را نشان داد.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار کردند: امپراتوری رسانه ای امریکا و صیهونیست سعی می کند این صدای رسا به گوش دیگر ملت ها نرسد، اما آنها که باید بشنوند یعنی دستگاههای سیاستگذار در امریکا و انگلیس و سرویس های جاسوسی دشمنان حتماً این صدا را شنیده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان تأکید کردند: «یکی از چیزهایی که در ایجاد قوت در کشور مؤثر است و کشور را قوی می کند اتحاد ملی است. بر سر چیزهایی جزئی تنازع نباید انجام بگیرد. البته اختلاف نظر هست، در این اختلاف نظرها مباحثه خوب است، مناظره خوب است، اما منازعه و دشمنی کردن خوب نیست، دهان را به حرف ناشایست آلودن خوب نیست.»

 

رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی به بن بست نرسیده است

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: بعضی گفتند که جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده، خب اگر به بن‌بست رسیدیم، دشمن چرا این‌قدر خرج میکند که ما را به زمین بزند؟ خب حکومتی که به بن‌بست رسیده دیگر زمین زدنش خرج نمیخواهد که، خودش زمین میخورد!

ایشان با اشاره به هزینه های میلیاردها دلاری کشورهای ثروتمند برای براندازی یا به انحراف کشاندن جمهوری اسلامی همزمان با ادعای علنی آنها مبنی بر بن بست حاکمیت سیاسی در ایران گفتند: «اگر ما به بن‌بست رسیده بودیم، اگر ما داشتیم از پا می‌افتادیم ــ همانطور که بعضی‌ها می خواهند وانمود کنندــ احتیاج نبود آنها این همه پول خرج کنند.»

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان گفتند: در کنار پیشرفتها و دستاوردها، ضعفهایی چون گرانی، تورم و کاهش ارزش پول ملی نیز در ایران وجود دارد اما برای برطرف کردن ضعف‌ها، به جای نگاه ارتجاعی، ناامیدی و دست روی دست گذاشتن، باید نگاه انقلابی به دستاوردها داشت و گفت: «با همان همتی که آنها را به دست آورده ایم، ضعف‌ها را هم برطرف می‌کنیم.»

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حملات و شبهات مکرر دشمن درباره  توان نظامی ایران اضافه کردند:‌ کشور در زمینه های دیگر از جمله صنعت، امور زیربنایی همچون جاده سازی و سدسازی و عرصه های دیگر، چندین برابر امور دفاعی کار و سرمایه گذاری کرده است، اما دشمن که ترسش از پهپادهای ایران، آشکار است، پیشرفت های دیگر را انکار و مسائل دفاعی را برجسته می کند. 

 

رهبر انقلاب: پرچم آزادی ایران دست تبریزی‌هاست

رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس با یادآوری بیست و نهم بهمن سال ۵۶  سالروز قیام تاریخ ساز مردم تبریز افزودند: در نوزدهم‌ دی همان سال در قم آن قیام اتفاق افتاده بود، شکی نیست قمی‌ها کار بزرگی هم کردند، ابتکار عمل را به دست گرفتند ولی مثل نوزدهم دی قم در کشور باز هم اتفاق افتاده بود اما فراموش شده بود، پانزدهم خرداد سال ۴۲ با آن کشتار و آن حرکت عظیمی که در تهران و قم و بعضی شهرهای دیگر انجام گرفت، ملت قیام کردند، جان دادند، خون دادند، تعداد هم خیلی زیاد بود اما فراموش شد.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: تبریزی‌ها قیام قم را به قیام ملی تبدیل کردند، با اینکه سختگیری و شدت عمل در تبریز خیلی بیشتر بود، دستگاه آن‌قدر دستپاچه شد که تانک آورد در خیابان و  مردم را کشتند، اما مردم تبریز عقب‌ نشینی نکردند.

ایشان در ادامه افزودند: تاریخ‌ساز یعنی این که کمتر از یک سال بعد، بساط حکومت استبدادی سلطنتی واژگون شد؛ و تبریز با ایستادگی،مقاومت و شجاعت نگذاشت تجربه‌های گذشته تکرار بشود.

رهبر معظم انقلاب: پیشرفتهای ۴۰ساله، نشان‌دهنده صحت تحلیل انقلاب است

رهبر معظم انقلاب: مردم در همه حوادث "قهرمان اصلیِ سرگذشتِ انقلاب" بوده‌اند 

کلیدواژه