دلو 30, 1401 15:49 Asia/Kabul
  • ادامه مذاکره ایران و طالبان در زمینه جلوگیری از قاچاق و تولید مواد مخدر
    ادامه مذاکره ایران و طالبان در زمینه جلوگیری از قاچاق و تولید مواد مخدر

معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از تداوم مذاکره با طالبان در زمینه جلوگیری از قاچاق و تولید مواد مخدر خبر داد.

جمهوری اسلامی ایران با وجود شرایط تحریمی، با کشف و ضبط بیش از یک هزار تُن مواد مخدر در سال، بیش‌ترین میزان کشفیات مواد مخدر در جهان را به خود اختصاص داده است.

جمهوری اسلامی ایران همچنین به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از ۱۲ هزار نفر جانباز و شهید در این راه تقدیم کرده است.

سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر نام برده است.

به گزارش رادیو دری؛ محمدمسعود زاهدیان معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت، یکی از موضوعاتی که دولت جمهوری اسلامی از زمان استقرار طالبان از طریق مبادی تعریف شده پیگیری کرد، موضوع مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از انتقال این مواد به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

زاهدیان افزود، ایران تلاش می کند تا الزامی را ایجاد کند که هم در کنترل و محو کشت مواد مخدر در افغانستان و هم جلوگیری از ورود مواد مخدر به مرزهای کشور نقش ایفا کند.

معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران تصریح کرد، تاکنون مذاکراتی با طرف افغانستانی انجام شده و مذاکراتی نیز در جریان است که امیدواریم نتایج آن موفقیت‌آمیز باشد.

زاهدیان با انتقاد از عملکرد سازمان‌های جهانی در حوزه مواد مخدر اظهار کرد، عملکرد ۲۰ ساله کشورهای غربی در افغانستان جز افزایش تولید نتیجه‌ای نداشت و این کشورها باید نسبت به عملکرد خود مسئولیت‌پذیر باشند.

معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران خاطرنشان کرد، سازمان‌های جهانی نقش خود در مبارزه با مواد مخدر را ایفا نمی‌کنند و مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرند.

هشدار ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران درباره افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان

کلیدواژه