حوت 05, 1401 11:00 Asia/Kabul
  • کمالوندی: غربی‌ها به وعده‌های خود در قبال ایران عمل نکردند
    کمالوندی: غربی‌ها به وعده‌های خود در قبال ایران عمل نکردند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: غربی‌ها به وعده‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران هرگز عمل نکردند.

به گزارش رادیو دری، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "پرس تی وی" درباره اظهارات اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که مدعی شده است ایران تغییراتی را در تاسیسات "فردو " انجام داده است، افزود: گزارش‌های آژانس جدید نیستند و در چند ماه اخیر گزارش‌های فنی به موضوعات سیاسی مرتبط شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ابتدا و زمانی که برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای به ایران آمدند  اعلام کردند تغییراتی در زیرساخت‌ها انجام شده است در حالیکه هیچ تغییری ایجاد نشده بود و پس از بازرسی‌های دوباره و ارائه توضیحات از طرف ایران، اعلام کردند تغییری در زیرساخت‌های غنی سازی ایجاد نشده است.

کمالوندی همچنین درباره ادعای اخیر خبرگزاری "بلومبرگ" مبنی بر آغاز غنی سازی ۸۴ درصدی گفت: ایران تاکنون ۱۵ گزارش به آژانس ارائه و اعلام کرده و  کاملا به تعهدات خود عمل کرده است اما در پشت پرده این گونه خبرسازیها اهداف سیاسی وجود دارد که هدف آن‌ بد جلوه دادن چهره جمهوری اسلامی ایران است.

کمالوندی تصریح کرد: ایران تعهداتش پس از خروج آمریکا از برجام را به تعهدات پادمانی تنزل داده و اعلام کرده است مادامی که تحریم‌ها پابرجاست به تعهدات برجامی خود عمل نمی‌کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعهداتی برعهده دارند و باید بازرسی‌های خود را انجام دهند اما نباید با بازرسی‌های خود مانعی در کار هسته ای ایران ایجاد کنند؛ ایران در حد پادمان‌ها با آن‌ها همکاری می کند و آمار همکاری‌ها به خوبی این واقعیت را نشان می‌دهد که ایران بیشترین حد همکاری در مقایسه با کشور‌های دیگر داشته است.

مهمان پرست: غربی ها نمی توانند با وعده توخالی ایران را فریب دهند

کلیدواژه