حوت 08, 1401 17:47 Asia/Kabul
  • رئیسی: شکست‌خوردگان اغتشاشات در التهابات ارزی ایران دست دارند
    رئیسی: شکست‌خوردگان اغتشاشات در التهابات ارزی ایران دست دارند

رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره افزایش نرخ ارز در کشور حتی در روزهای تعطیل گفت: شکست‌خوردگان اغتشاشات خیابانی، در التهابات ارزی ایران دست دارند.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر ایران اظهار کرد: جهش‌های ناگهانی قیمت در ایران، ارتباطی به مولفه‌های بازار و تجارت ندارد و صرفا نتیجه انتظار تورمی و تلاش برای ایجاد تلاطم و التهاب در عرصه اقتصاد است که از خارج کشور ایجاد می‌شود و متاسفانه برخی هم در داخل درآتش آن می‌دمند.

وی افزود: این اتفاق علل مختلفی می‌تواند داشته باشد که مهترین آن نقش‌آفرینی دست‌های بیگانه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمن وقتی دید سدهایی که مقابل پیشرفت ملت ایران ایجاد کرده بود در حال شکستن هستند، ابتدا بلوا و اغتشاش خیابانی به راه انداخت و وقتی با آگاهی و بصیرت مردمی در این فتنه ناکام ماند، تلاش کرد با افزایش بی‌اعتمادی و ایجاد نارضایتی و کشاندن آن به سفره مردم اهداف خود را دنبال کند.

رئیسی از آغاز طراحی و اجرای راهکارهای موثر برای مدیریت بازار ارز و کنترل و تثبیت آن در ایران خبر داد و تاکید کرد: دولت ایران با تمام توان برای تداوم رشد اقتصادی کشور تلاش خواهد کرد.

در دو هفته گذشته تقاضای کاذب در بازار ارز ایران صورت گرفته  است و هر عرضه‌ای از طرف بازار، با تقاضای سنگین مواجه می‌شود.

این تقاضا از طرف رسانه‌های معاند خارجی، تبلیغ و اخبار بازار ارز ایران به صورت زنده در این رسانه‌ ها منتشر می‌شود.

این خط خبری هماهنگ برای افزایش تلاطم در بازار ارز ایران نشان می‌دهد برنامه‌ای جدی پشت افزایش نرخ ارز وجود دارد و جمهوری اسلامی به هیچ وجه با یک عامل تنها اقتصادی عرضه و تقاضا مواجه نیست.

بعد از چند روز از افزایش قیمت ارز در ایران، رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا خوشحالی خود را از افزایش قیمت ارز در ایران به طور تلویحی نشان داد و در این باره توییت کرد: "همانطور که پیش‌بینی می‌شد قیمت دلار به ۶۰۰ هزار ریال رسید و ممکن است زودتر از چیزی که فکر می‌کردم به یک میلیون ریال برسد."

 رئیسی: ملت ایران با استقامت، توطئه‌های سلطه‌گران را ناکام کرد

رئیسی: دشمن، پیشرفت ایران را بر نمی‌تابد

رئیسی: دشمن از اقدامات‌ دولت و ملت ایران در مسیر خنثی سازی تحریم ها عصبانی است

کلیدواژه