حوت 11, 1401 18:45 Asia/Kabul
  • هشدار امیرعبداللهیان به آمریکا: پنجره توافق برای همیشه باز نمی‌ماند
    هشدار امیرعبداللهیان به آمریکا: پنجره توافق برای همیشه باز نمی‌ماند

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا گفت که پنجره برای توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها همچنان باز است، اما این پنجره برای همیشه باز نخواهد بود.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» با اشاره به دعوت ایران از «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران افزود: رابطه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسیر صحیح و طبیعی خود قرار دارد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: تهران با استفاده از واسطه‌ها، به صراحت به آمریکایی ها اعلام کرده است که همچنان در مسیر توافق قرار دارد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اگر مجلس ایران قانون جدیدی تصویب کند، دولت باید از قانون پارلمان حمایت کند، بنابراین پنجره برای توافق همچنان باز است، اما این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند.

وی افزود: طرف آمریکایی از طریق  کانال‌های  دیپلماتیک، پیام‌های  مثبتی در ارتباط با مذاکرات ارسال کرده است، اما در موضع‌گیری‌های رسانه‌ای، اظهاراتی را  مطرح می‌کنند که کاملا متفاوت است.

«کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی روز سه‌شنبه در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا  در ارزیابی برنامه هسته ای ایران مدعی شد که ایران تا تولید سلاح هسته‌ای ۱۲ روز فاصله دارد.

معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی ادعا کرد: پیشروی برنامه هسته‌ای ایران از زمان خروج واشنگتن از برجام قابل توجه بوده است.

 امیرعبداللهیان: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه آمریکاست

استقبال امیرعبداللهیان از تمایل نروژ برای استمرار گفت‌وگوها با ایران

کلیدواژه